آخرین اخبار

29. دى 1398 - 13:34   |   کد مطلب: 37401
اصلاح طلبان با حمله به شورای نگهبان درحالی مطرح می کنند که با چوب رد صلاحیت رانده شده اند که در هنگام انتخابات نیروهای زیادی از این جریان به صورت سیاهی لشکر ثبت نام کردند.

به گزارش رودآور به نقل از راه دانا؛ اصلاح طلبان سعی می کنند در این مقطع زمانی تاکتیک همیشگی خود را در قبال شورای نگهبان اجرایی کنند. همواره قبل از هر انتخاباتی اصلاح طلبان به طور گسترده ازشورای نگهبان به سبب رد صلاحیت برخی از کاندیداهای این جناح سیاسی به طور پرحجم و گسترده انتقاد و اعتراض می کنند. 

این تاکتیک مظلوم نمایی این روزها بیشتر به درد اصلاحات می خورد. جریانی که عملکرد نامناسبی را در مجلس دهم از خود به جای گذاشت تا جایی که کارنامه کاری‌اش حتی مورد انتقاد شدید نیروهای خودی قرار گرفته است، امروز سعی دارد با تبلیغات سیاسی و جنگ روانی، نقیصه ضعف عملکردی خود را پوشش دهند.
 
در همین رابطه اصلاح طلبان چنان از رد صلاحیت گسترده سخن می گویند که گویی همه کاندیداهای این جریان از حضور در کارزار انتخابات آتی مجلس محروم شده اند، اما در شهر تهران یک سوم از نمایندگان حاضر که 35 نفر هستند رد صلاحیت شده اند.  جالب اینجاست که برخی از نمایندگان اصلاح طلب از جمله «محمدرضا عارف»، «پروانه سلحشوری»، «فاطمه حسینی»، «علی نوبخت» و «عبدالرضا هاشم زایی» قبل از حضور در انتخابات آینده صرف نظر کردند.
 
وضعیت عارف در مجلس به صورتی است که وی حتی برای مجلس آتی درحالی که می دانست تایید صلاحیت می شود ثبت نام نکرد و بیان کرد که خارج از مجلس به فعالیت سیاسی خود ادامه می دهد.
 
اصلاح طلبان با حمله به شورای نگهبان درحالی مطرح می کنند که با چوب رد صلاحیت رانده شده اند که در هنگام انتخابات نیروهای زیادی از این جریان ثبت نام کردند. در میان ثبت نام کنندگان اصلاح طلب افرادی که سابقه محکومیت امنیتی و حضور در فتنه ها را داشتند دیده می شد. برخی از کارشناسان سیاسی مطرح می کنند که این جریان به سبب اینکه هزینه شورای نگهبان را بیشتر کند از نیروهای خود با تاکتیک سیاهی لشکر استفاده می کند. 
 
حالا اصلاح طلبان به طور گسترده انتقادات خود را از شورای نگهبان شروع کرده اند. در همین رابطه «عباس عبدی» تئوریسین این جناح سیاسی مطرح می کند: « خروجی هر فیلترینگی جز ناکارآمدی و فساد چیز دیگری نیست و هر کشوری که با این وضعیت مواجه شود دچار این عوارض خاص خود خواهد بود».
 
این درحالی است که عبدی پیشتر در دوره های قبلی انتخابات مجلس بیان کرده بود: « رد صلاحیت‌ها هم یک تاکتیک است و هم یک استراتژی، زیرا اصلاح‌طلبان را از بحث بر سر جنبه‌های دیگر انتخابات، از جمله سلامت انتخابات و وظایفی که مجلس باید انجام دهد غافل می‌کند.»
 
 
وی می افزاید: « بنابراین مشکل اساسی که من گفتم رد صلاحیت‌ بعنوان تاکتیک هم استفاده می‌شود، این است که آنقدر اذهان را به رد و تایید صلاحیت معطوف می‌کند که همه را در واقع به اینجا می‌رساند که اصل قضیه را فراموش کنند.اصل قضیه چه هست؟ اصل قضیه همان چیزی هست که مردم باید انتخابش بکنند. بله، من معتقدم اصلاح‌طلبها خیلی پایگاه دارند به شرطی که بتوانند باب یک فضایی را باز کنند و حرفهایی را بزنند، حرفهایی که مردم هم قبول بکنند. خب به آنها رای می‌دهند.»
 
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان