آخرین اخبار

30. دى 1398 - 16:11   |   کد مطلب: 37413
موسسه خیریه آکسفام در جدیدترین گزارش خود از وضعیت نابرابری در جهان اعلام کرد که دارایی ۲۱۵۳ ثروتمند برتر دنیا از مجموع دارایی ۴/۶ میلیارد نفر از جمعیت کره زمین بیشتر است.

به گزارش روودآور،  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز نوشت، موسسه خیریه آکسفام در جدیدترین گزارش خود در آستانه اجلاس اقتصادی داووس از تشدید وضعیت نابرابری در جهان و افزایش اجحاف در حق زنان خبر داد.

طبق گزارش این موسسه،  دارایی ۲۱۵۳ ثروتمند برتر دنیا در سال ۲۰۱۹ از مجموع دارایی ۴/۶ میلیارد نفر از جمعیت کره زمین بیشتر بوده است.

موسسه آکسفام همچنین در گزارش خود اعلام کرده است که زنان در سراسر جهان هر روز ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ساعت بدون دستمزد یا هرگونه قدردانی برای فعالیت‌های خود کار می‌کنند.

این موسسه در گزارش خود تخمین زده است که کار بدون دستمزد زنان کار و فعالیت‌های زنان در خانواده یا اجتماع نظیر کار روزمره زنان خانه‌دار سالانه دستکم ۱۰ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار به ارزش اقتصاد جهانی می‌افزاید که این سه برابر بیش‌تر از صنعت فن‌آوری است.

آمیتابه بهار، مدیرعامل اکسفام هند، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «این موضوع برای ما حائز اهمیت است که تاکید کنیم موتور پنهان اقتصادی که ما شاهد آن هستیم در واقع حاصل کار و فعالیت‌های بدون دستمزد زنان است و این امر باید تغییر یابد.»

مدیر عامل اکسفام هند در ادامه گفت: «از سوی دیگر میلیاردر‌هایی را می‌بینیم که با هواپیما‌های شخصی، جت‌های شخصی و سبک زندگی فوق‌العاده مرفه خود در داووس گردهم می‌آیند.»

او گفت دولت‌ها باید قبل از هر چیز اطمینان یابند که افراد ثروتمند مالیات خود را می‌پردازند که پس از آن باید برای تامین امکاناتی نظیر آب سالم و تمیز، مراقبت‌های درمانی و مدارس با کیفیت‌تر هزینه شود.

این مقام آکسفام در ادامه تاکید کرد اگر نگاهی به سراسر جهان بیاندازید، شاهد اعتراضات در بیش از ۳۰ کشور خواهید بود. مردم با حضور در خیابان‌ها چه می‌گویند؟ این که چنین نابرابری را نمی‌پذیرند و نمی‌خواهند در چنین شرایطی زندگی کنند.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان