آخرین اخبار

1. بهمن 1398 - 7:35   |   کد مطلب: 37416
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه در طرح ملی هویت گذاری دام، دام های پلاک گذاری شده در سامانه ثبت می شود، گفت: پس از اتمام این طرح، دام های پلاک گذاری نشده، دام قاچاق محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ قاچاق دام چه سبک و چه سنگین بر اقتصاد کشور و به تبع آن در اقتصاد و حوزه تولید گوشت استان و شهرستان ها اثرگذار است، همچنان که در یکی دو سال اخیر یکی از دلایل افزایش بی رویه قیمت گوشت قاچاق دام بود.

این مسئله سبب شد تا متولیان امر به فکر چاره ای بیافتند و این روزها طرح ملی هویت گذاری دام ها از مواردی است که در دست اجرا است.

*هویت گذاری دام، طرحی ملی برای جلوگیری از قاچاق آن

در این باره «مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به درست اجرا بودن طرح ملی هویت گذاری دام های سبک و سنگین در این شهرستان، گفت: جمع آوری اطلاعات و داده های دام های سبک و سنگین در شهرستان یکی از اهداف اجرای این طرح ملی است.

وی با بیان اینکه دام های پلاک گذاری شده در سامانه دام کشور ثبت می شود، اظهار کرد: با جمع آوری اطلاعات مربتط با دام ها بهتر و مناسبتر می توان برای تهیه نهاده های دامی برنامه ریزی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: کنترل بیماری ها و جلوگیری از قاچاق با شناسایی تعداد و نوع دام ها از دیگر اهداف اجرای طرح هویت گذاری دام است.

*5500 رأس دام سبک و سنگین در تویسرکان پلاک گذاری شد

اکبری در ادامه عنوان کرد:  از 400 هزار دام سبک روستایی و عشایری تویسرکان تاکنون  پنج هزار رأس و از هشت هزار رأس دام سنگین 500 رأس پلاک گذاری شده است.

«مهدی روح الهی» کارگزار هویت گذاری دام شهرستان تویسرکان هم درباره چرایی اجرای این طرح گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح داشتن اطلاعات آماری و ثبت کامل آن در سامانه است.

*هرگونه خرید و فروش دام منوط به داشتن پلاک و هویت گذاری  است

وی اظهار کرد: پس از آن که کار به پایان برسد، هر گونه جا به جایی، نگهداری، خرید و فروش و حمل نقل دام منوط به داشتن پلاک و هویت گذاری است.

به گزارش رودآور؛ امید آن که در اسرع وقت دامداران شهرستان تویسرکان از اجرای طرح ملی هویت گذاری دام مطلع شوند، چرا که پس از اتمام این طرح، دام های پلاک گذاری نشده، دام قاچاق محسوب می شود.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان