آخرین اخبار

4. بهمن 1398 - 12:50   |   کد مطلب: 37427
کارشناس علوم سیاسی کشورمان با بیان اینکه این روزها گفتمان جبهه مقاومت زمینه ساز موج بیداری اسلامی نوین در عراق شده است، گفت: تظاهرات میلیونی عراقی ها در مطالبه خروج امریکایی ها از آثار خون شهید سلیمانی و ابومهندس است و اما دولت و قومیت های عراق هم باید در برابر توطئه اختلاف افکنی امریکایی ها هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز شاهد حضور تظاهرات میلیونی مردم عراق در مطالبه اخراج امریکایی ها از کشورشان هستیم.

مردم عراق در این تظاهرات بی سابقه همه با هم تنها یک شعار سر می دهند اینکه هیچ امریکایی نباید در کشورشان باشد، آنان می خواهند خودشان کشورشان را اداره کنند نه بیگانگان جنایتکار.

*تظاهرات میلیونی عراقی علیه حضور نامشروع امریکایی های جنایتکار پس از 16 سال

در این باره «بهزاد دانشور» کارشناس حوزه رسانه و علوم سیاسی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ به اشاره به تظاهرات ملت عراق علیه حضور جنایتکارانه امریکا در خاک این کشور، گفت: این گونه تظاهرات میلیونی ناشی از به ستوه آمدن ملت عراق پس از 16 سال حضور نامشروع امریکا در عراق و منطقه است.

وی اظهار کرد: ریشه این حضور نامشروع متأسفانه به دلیل اختلاف های درونی در عراق بود و دولت های امریکایی با سوءاستفاده از این اختلاف برای نابودی ملت مسلمان عراق زمینه را مساعد دیدند و تا به امروز بر این حضور اصرار داشتند.

 کارشناس علوم سیاسی کشورمان افزود: امریکایی ها با جنگ و خونریزی های به پا کرده در خاک عراق، اکنون زمینه های این تظلم خواهی ملت عراق را فراهم کردند و امروز شاهد حضور میلیونی عراقی ها علیه جنایات های استکبار هستیم.

*گفتمان مقاومت زمینه ساز موج بیداری اسلامی نوین در عراق شده است

دانشور با تأکید بر اینکه گفتمان مقاومت سبب ایجاد موج بیداری اسلامی نوین در عراق شده است، تصریح کرد: این موج بیداری نوین در کشورهای منطقه به ویژه در عراق برگرفته از ایستادگی جبهه مقاومت به ویژه پس از شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس است.

وی با بیان اینکه امریکا در عمل با به شهادت رساندن سردار دل ها و ابومهندس مهره های باخت خود را چید، عنوان کرد: در آن رویداد تلخ امریکایی ها به صورت علنی و بزدلانه دست به ترور رهبران جبهه مقاومت و آنانی که به دنبال امنیت و ازادی ملت عراق از چنگال داعشی ها بودند، زدند.

این کارشناس حوزه رسانه و سیاسی ادامه داد: حال باید دولتمردان و قومیت های عراق نسبت به مطالبه خروج امریکا از کشورشان بیش از پیش باید اتفاق نظر داشته باشند و مراقب باشند این وحدت دستخوش نفوذ امریکایی ها نشود.

دانشور اظهار کرد: مهترین مسئله ای که می تواند چالش در فضای عراق ایجاد کند دامن زدن به اختلافات درونی است که البته بعید است، چرا که خون پاک ریخته شده آن دو شهید بزرگوار مسیر مطالبه گری ملت عراق و کشورهای آزاده منطقه را روشن کرد و این حضور میلیونی عراقی ها هم نشان دهنده آثار شهادت آنان است.

*دولت و قومیت های عراق در برابر توطئه اختلاف افکنی امریکایی ها هوشیار باشند

وی همچنین گفت: این روزها به طور قطع دشمنی های برخی دولتمردان کشورهای منطقه از جمله عربستان علیه این بیداری اسلامی نوین تداوم پیدا می کند، اما با توجه به سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه تاریخ ساز 27 دی ماه که به کشورهای عربی اشاره داشتند این نکته را باید جوانان و ملت عراق در نظر بگیرند ونسبت به دشمنی ها هوشیار باشند.

 کارشناس علوم سیاسی کشورمان افزود: با توجه به تجربه انقلاب اسلامی بیشترین دشمنی ها می تواند از درون شکل بگیرد، بنابراین بیشتر توصیه و پیشنهاد بنده برای ملت عراق، وحدت و انسجام با حفظ احترام به اقلیت ها و قومیت ها چه از سوی کردها و چه از سوی سنی ها و شیعیان عراقی است.

*مهمترین راهکار مقاومت در برابر امریکایی ها، حفظ وحدت درونی ملت ها است

دانشور تأکید کرد: مهمترین راهکار مقاوت در برابر امریکا همان طور که رهبر انقلاب اشاره و تأکید کردند وحدت درونی است و به طور قطع به بیداری شکل گرفته، نقشه های شوم دشمنان خارجی ملت عراق از عربستان سعودی گرفته تا امریکایی ها و صهیونیسم را نقش برآب می شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان