آخرین اخبار

7. بهمن 1398 - 1:54   |   کد مطلب: 37459
رییس اداره منابع طبیعی تویسرکان گفت: با همراهی دادگستری این شهرستان از محکومان برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی استفاده شد.

به گزلرش رودآور، کامران کیانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری و تعیین مجازات جایگزین حبس، منابع طبیعی این شهرستان استفاده از توان و ظرفیت محکومان را در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: بهره گیری از این ظرفیت علاوه بر آشنا کردن افراد با اهمیت حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از بروز آسیب های اجتماعی برای زندانی و خانواده آنها جلوگیری می کند.

رییس اداره منابع طبیعی تویسرکان اظهار داشت: از توان محکومان و زندانیان علاوه بر حفاظت و حراست از منابع طبیعی برای مهار حریق های احتمالی در فصل های گرم سال نیز می توان استفاده کرد.

کیانی افزود: ۸۸ هزار هکتار معادل حدود ۶۰ درصد مساحت شهرستان تویسرکان زیر پوشش منابع طبیعی است که این عرصه ها گونه های نظیر گون، فرفیون، آویشن،، بومادران و کنگر پوشانده است همچنین گیاهان یکساله به وفور در این مناطق دیده می شود.

وی با بیان اینکه میزان ذخیره گاه های جنگلی این شهرستان ۱۳ هزار هکتار و جنگل های دست کاشت ۲۸۰ هکتار است گفت: در مجموع عرصه های جنگلی تویسرکان به ۴۳ هزار و ۹۰۰ هکتار می رسد.

رییس اداره منابع طبیعی تویسرکان ادامه داد: سه طرح همزمان با دهه فجر در این شهرستان بهره برداری می شود که شامل عملیات بیولوژیک ۲۰۰ هکتار کپه کاری با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان، کنترل سیل و رسوب طرح کنجوران با هزینه کرد یک میلیارد تومان و جنگل کاری با بذر در منطقه سرکان در سطح ۱۰۶ هکتار و هزینه کرد ۵۴ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان