آخرین اخبار

7. بهمن 1398 - 14:56   |   کد مطلب: 37465
سرانجام پس از پیگیری های مستمر چندین ماهه مفتح نماینده مردم تویسرکان امروز طرح بومی گزینی استخدام های دولتی به تصویب مجلسی ها رسید.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چند ماهی است که مردم تویسرکان به دلیل عدم بومی گزینی در آگهی های استخدام سال جاری به ویژه به توجه به آگهی استخدام مرتبط با بیمارستان جدید این شهرستان گلایه مند هستند، از این رو این نارضایتی های خود را به نماینده مردم این شهرستان انتقال دادند.

پس از این گلایه مندی ها و مطلع شدن نماینده مردم تویسرکان در مجلس مسئله با قید فوریت از طرف او در مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار گرفت تا اینکه در 19 آبان ماه سال جاری، نمایندگان با یک فوریت طرح اصلاح ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشور با هدف الزام دولت برای بومی گزینی موافقت خود را اعلام کردند.

حال امروز دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ در صحن علنی مجلس طرح بومی گزینی استخدام های دولتی  به تصویب نمایندگان رسید.

در این باره «محمدمهدی مفتح» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: اولویت قرار گرفتن جذب نیروهای بومی در استخدام های دولتی و ایجاد اشتغال در هر دستگاه به توجه به نیروهای کارآمد و جوانان جویای کار بومی از اهداف طرح بومی گزینی استخدام های دولتی است.

وی اظهار کرد: چند ما پیش مطلع شدم که در آگهی های انتشار یافته استخدامی اخیر متأسفانه مسئله بومی گزینی که اولویت برای هر شهرستان می تواند محسوب شود، در نظر گرفته نشده و زمینه گلایه مندی های مردم تویسرکان را فراهم ساخته بود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از بررسی ها مشخص شد که دیوان عدالت اداری کشور با مسئله اولویت بومی در آزمون استخدامی مخالفت کرده بود، افزود: به همین دلیل جلساتی با مسئولان و متولیان امر برگزار شد تا این شرط مجدد در طرح های استخدامی قرار گیرد.

مفتح تصریح کرد: بسیاری از جوان تحصیل کرده تویسرکانی از اینکه شرط اولویت با بومی گزینی در استخدام های اخیر نبود گلایه مند بودند، چرا که معتقد بودند فرد استخدام شده فرصت های شغلی را از آنان گرفته است.

وی تأکید کرد خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این اجرای طرح یعنی برگزاری آزمون های استخدام با شرط اولویت بومی گزینی امروز به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان