آخرین اخبار

13. بهمن 1398 - 13:59   |   کد مطلب: 37528
فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه دشمن از خلاء سوادفضای مجازی برای خدشه دار کردن انتخابات نقشه ها کشیده است، گفت: با این حال می توان تهدیدهای فضای مجازی را با آموزش صحیح و به موقع تبدیل به فرصت کرد.

به گزارش رودآور؛ «سیدرسول حسینی» صبح امروز در جلسه کمیته آموزش انتخابات فرمانداری تویسرکان با بیان اینکه امروز انقلاب اطلاعاتی در فضای مجازی شکل گرفته، گفت: ۵۳ درصد ایرانیان حداقل عضو شبکه های اجتماعی هستند.

وی به استفاده بدون کنترل اعضای یک خانواده از فضای مجازی در جامعه کنونی اشاره و اظهار کرد: فعالیت بین پنج تا 9 ساعت در روز مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در فضای مجازی آن هم بدون برنامه جامعه را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است.

فرماندار تویسرکان افزود: عمده فعالیت جوانان در این فضا سرگرم شدن با بازی های رایانه ای یا موبایلی است، آن هم در فضایی که کنترلی بر روی آن نیست و هر لحظه اگر بدون آموزش استفاده شود، فرد را گرفتار می کند.

حسینی عدم شناخت نرم افزاری و سخت افزاری موبایل و نیز اینترنت و فضای مجازی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی را مهمترین مشکل پیش روی کشورمان در این حوزه برشمرد.

وی تصریح کرد: استفاده از فضای اینترنتی با توجه به تغییر در نوع ارتباطات جمعی، امری اجتناب ناپذیر است، اما می توان با ارائه آموزش های درست، از مشکلات و آسیب های استفاده کردن از این فضای سایبری را برای عموم مردم تا حدودی قابل توجهی کاهش داد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه  امروز تهدیدات سایبری بعد از سلاح های جنگی بزرگترین تهدیدات کشورها محسوب می شوند، عنوان کرد: با این حال می توان تهدیدهای فضای مجازی را با آموزش تبدیل به فرصت کرد.

حسینی ادامه داد: این روزها بیشتر از همیشه دشمنان نظام تلاش می کنند تا با موج سواری و سوءاستفاده از فضای سایبری، با ایجاد شایعه پراکنی برگزاری انتخابات سال جاری را خدشه دار کنند.

وی با بیان اینکه دشمن از خلاء سوادفضای مجازی برای خدشه دار کردن انتخابات نقشه ها کشیده است، تأکید کرد: خنثی کردن توطئه های دشمنان تنها با حضور پرشور و شعور مردم پای صندوق های رأی و انتخاب افرادی اصلح رقم می خورد.

زنگنه 

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان