آخرین اخبار

30. بهمن 1398 - 18:11   |   کد مطلب: 37654
استان همدان با تمهیدات اندیشیده شده از سوی عوامل اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخاباتی پرشور مهیا شده تا جایی که ۲۰هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس خواهند بود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: فرصت یک‌هفته‌ای تبلیغات داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رو به پایان است و امروز تنها فرصت باقی‌مانده برای تبلیغات کاندیداها است و هر چه به ساعت‌های پایانی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان نزدیک می‌شویم تکاپوی هواداران کاندیداها برای تبلیغ و شناساندن کاندیدای مورد حمایتشان بیشتر و بیشتر می‌شود.

کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به پایان مهلت تعیین شده برای تبلیغات انتخاباتی باقی مانده اما آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند اینکه به نظر می‌رسد امروز تبلیغات میدانی به بیشترین حد خود رسیده است به طوری که در طی مسافت ۳۰۰ متری یکی از خیابان‌های همدان حداقل حامیان ۵ تا ۶ کاندیدا مقابلت ظاهر می‌شوند و پوستر و تراکت کاندیدای مورد حمایتشان را تحویلت می‌دهند.

گذشته از کاندیداها و حامیان آنها این روزها عوامل اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان نیز در تکاپو و تلاش هستند تا انتخاباتی سالم برگزار کنند و بار دیگر برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب اسلامی ایران بیفزایند چراکه مردم همدان همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی دین خود را به انقلاب و ارزش‌های اسلامی ادا کرده‌اند و در دوره‌های مختلف انتخابات نیز حضوری پررنگ داشته‌اند.

طبق گفته مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات استان همدان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور است و عوامل اجرایی و نظارتی همدان با اندیشیدن تمهیدات لازم فضا را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم کرده‌اند.

استان همدان با جمعیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر در ۱۰ شهرستان و ۲۶ حوزه انتخابیه دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی استامسال و در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان همدان با جمعیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر در ۱۰ شهرستان و ۲۶ حوزه انتخابیه دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

همچنین از جمعیت همدان یک میلیون ۴۰۴ هزار و ۷۳۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و شمار رأی اولی‌ها نیز ۶۳ هزار و ۵۹۱ نفر است که در اولین انتخابات شرکت خواهد کردند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان در همین خصوص با بیان اینکه از مجموع افراد واجد شرایط رأی دادن در استان همدان ۷۰۱ هزار و ۸۴۳ نفر مرد و ۷۰۲ هزار و ۸۸۷ تن زن هستند، گفت: از ۶۳ هزار و ۵۹۱ رأی اولی که در پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند ۳۲ هزار و ۵۱۰ تن مرد و ۳۱ هزار و ۸۱ تن زن هستند.

ابوالقاسم الماسی از پیش بینی یک هزار و ۲۷۸ شعبه اخذ رأی در استان همدان خبر داد و با اشاره به شعب اخذ رأی در هر شهرستان استان همدان اضافه کرد: ۲۹۷ شعبه اخذ رأی در شهرستان همدان، ۵۵ شعبه در فامنین، ۱۹۹ شعبه در ملایر، ۷۷ شعبه در رزن، ۴۵ شعبه در درگزین، ۱۴۳ شعبه در کبودرآهنگ، ۱۱۴ شعبه در بهار، ۱۰۰ شعبه در تویسرکان، ۱۴۷ شعبه در نهاوند و ۱۱۰ شعبه در اسدآباد در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه پس از بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی در هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان و انصراف برخی از کاندیداها در نهایت ۱۷۳ داوطلب در این دوره از انتخابات باقی ماندند و وارد گود رقابت تبلیغاتی شدند، گفت: ۶۵ داوطلب در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، ۲۷ داوطلب در بهار و کبودرآهنگ، ۱۸ داوطلب در نهاوند، ۱۱ داوطلب در تویسرکان، ۷ داوطلب در اسدآباد، ۲۶ داوطلب در ملایر و ۱۹ داوطلب در رزن و درگزین آغاز گر این رقابت بودند.

الماسی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر در استان همدان کار اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند، گفت: تمامی شعب و مجریان از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه توزیع صندوق‌ها نخستین ساعات صبح جمعه انجام می‌شود گفت: تبلیغات انتخابات تا ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه یکم اسفندماه ادامه خواهد داشت و ۲۴ ساعت قبل از ساعت اخذ رأی تبلیغات ممنوع می‌شود.

۱۵۴ داوطلب در رقابت انتخاباتی ماندند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان نیز امروز با بیان اینکه پرونده تأیید صلاحیت کاندیداها بسته شد، گفت: در حال حاضر با توجه به انصراف و رد و تأیید صلاحیت برخی کاندیداها در همدان، ۱۵۴ داوطلب در رقابت انتخاباتی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلال مرادی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه انتخابیه همدان، فامنین، قهاوند ۶۰ کاندیدا با یکدیگر رقابت می‌کنند اظهار کرد: هم اکنون در نهاوند ۱۸ نفر، ملایر ۲۳ نفر، رزن ۱۱ نفر، تویسرکان ۱۱ نفر، اسدآباد ۸ نفر و در بهار ۲۳ نفر در رقابت انتخاباتی هستند.

اما گذشته از عوامل اجرایی انتخابات گروه دیگری از دست اندرکاران نیز در این بخش فعال هستند که از جمله آن عوامل شهرداری است که با در نظر گرفتن فضا برای کاندیداهای مجلس امکان انجام تبلیغات را برای آنها فراهم کرده است.

نصب سازه‌های موقت تبلیغات انتخاباتی در ۱۲۰ نقطه شهری همدان

معاون خدمات شهری شهردار همدان در همین خصوص از آماده سازی و نصب سازه‌های موقت تبلیغات انتخاباتی در ۱۲۰ نقطه شهری همدان خبر داد و گفت: سازه‌ها در فضایی معادل ۵ هزار متر مربع در سطح شهر همدان برپا شده است.

وحید‬ علی‬ ضمیر‬ عنوان‬ کرد: این سازه‌ها از جنس داربست و گونی و سازه‌های فلزی است‬ و این فضاها به صورت عادلانه و به تفکیک در اختیار داوطلبان انتخاباتی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

علی‬ ضمیر‬ عنوان‬ کرد: این سازه‌ها در مکان‌های مهم و پرتردد شهر همچون میادین اصلی شهر، بلوارهای پرتردد، مساجد‬ و تقاطع‌های اصلی شهر نصب و از ستادهای انتخاباتی نامزدها درخواست شده به منظور جلوگیری از الصاق پوستر و تراکت در سطح جداره‌ها و مبلمان شهری و تخریب منظر شهر تبلیغات خود را روی آنها نصب کنند.

اختصاص یک هزار و ۵۱۶ دستگاه احراز هویت الکترونیکی به همدان

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان نیز از اختصاص یک هزار و ۵۱۶ دستگاه احراز هویت الکترونیکی به همدان برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمد حسن میرزایی گفت: این دستگاه‌ها برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به استان همدان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد مازاد بر تعداد شعب اخذ رأی شهری و ۲۰ درصد مازاد بر تعداد شعب اخذ رأی روستایی، دستگاه احراز هویت به استان همدان اختصاص یافته است، گفت: دستگاه‌های مازاد در فرمانداری و نزدیک ترین محل به شعب اخذ رأی مستقر شده تا در صورت بروز نقص فنی برای دستگاه‌های موجود در شعب، در کمترین زمان بتوان آنها را جایگزین کرد.

میرزایی اضافه کرد: با استفاده از دستگاه احراز هویت الکترونیکی می‌توان از رأی تکراری، رأی دادن با استفاده از شناسنامه متوفیان و رأی دادن افراد زیر ۱۸ سال جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم برای انتخابات بحث امنیت است، گفت: در سایه امنیت مردم در شعب اخذ رأی حاضر می‌شوند و رأی خواهند داد.

فعالیت قرارگاه امام علی (ع) برای تأمین امنیت انتخابات در همدان

سردار بخشعلی کامرانی صالح با بیان اینکه در استان همدان حدود ۱۳۰۰ صندوق اخذ رأی شهری، روستایی و سیار خواهیم داشت، گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای ایجاد امنیت قرارگاه امام علی (ع) برای امنیت انتخابات در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه همکاران ما برنامه ریزی های خاصی را در حوزه انتظامی و ترافیکی مد نظر قرار داده‌اند تا امنیت لازم مهیا شود، گفت: برای تمام صندوق‌ها تعداد نفرات مورد نیاز مشخص شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید بر اینکه برای تأمین امنیت انتخابات استان همدان بیش از ۵ هزار نفر پیش بینی شده‌اند که بیش از ۹۰ درصد این نفرات برای صندوق‌ها، واحدهای گشتی و ایست و بازرسی‌ها مدنظر هستند، گفت: تیم‌های متعددی به عنوان ناظر برای سرکشی از صندوق‌ها تشکیل و مأموران تأمین امنیت صندوق‌ها مدنظر قرار گرفته‌اند.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه آموزش‌های لازم در این راستا صورت گرفته است، گفت: برای تمام شعب اخذ رأی پیش بینی‌ها صورت گرفته و مشکلی وجود نخواهد داشت.

با این تفاسیر شرایط برای حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در استان همدان مهیا است و امیدواریم در روز ۲ اسفند شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم که حضور پرشور ناامیدی را برای دشمنان به دنبال خواهد داشت.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان