آخرین اخبار

3. اسفند 1398 - 15:46   |   کد مطلب: 37686
پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور، حملات هوایی جدید جنگنده‌های ائتلاف سعودی را در شرق استان صنعاء دفع کرد.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور، امروز (شنبه)، حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی را در شرق استان صنعاء (غرب یمن) دفع کرد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «المسیره»،‌ سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص در حساب توییتریش نوشت «پدافند هوایی موفق شد -به یاری خداوند- ترکیب جنگی و متخاصم متشکل از هواپیماهای جنگی سعودی-اماراتی را با چند موشک از نوع «فاطر-۱» در آسمان شهرستان «نهم» شرق استان صنعاء دفع کند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت: پدافند هوایی « پیش از آنکه هواپیمای دشمن بتواند اقدامی خصمانه در نهم انجام دهد، آنها را وادار به ترک حریم هوایی [یمن] کرد».

پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور روز چهاردهم فوریه هواپیمای جنگی از نوع «تورناندو» وابسته به ائتلاف سعودی را در آسمان استان «جوف» ساقط کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت این هواپیما با یک فروند موشک پیشرفته زمین به هوا سرنگون شد. این موشک از تکنولوژی جدید برخوردار است. وی اشاره ای به جزئیات بیشتر این موشک نکرد ولی تصریح کرد که آسمان یمن جای تفریح و گردش نیست.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان