آخرین اخبار

4. اسفند 1398 - 20:51   |   کد مطلب: 37691
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: جواب آزمایش هیچ یک از نمونه‌های مشکوک ابتلا به کرونا در همدان که به آزمایشگاه رفرانس وزارت بهداشت ارسال شده مثبت نبوده است.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، رشید حیدری مقدم ظهر یکشنبه در بازدید از مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا و شرایط خدمات رسانی به بیماران عفونی و ویزیت مراجعین با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی همدان در مواجهه با کرونا ویروس اظهار کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد ضریب نفوذ شایعات از ویروس کرونا در کشور بیشتر شده و شایعات بیش از این ویروس، در برهم زدن امنیت روانی مردم و ایجاد دغدغه برای هموطنان اثرگذار بوده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با اطمینان می‌توان گفت این ویروس از آنفلوانزا H۱N۱ ضعیف‌تر است، عنوان کرد: از مردم تقاضا دارم به هیچ عنوان به شایعات توجه نکرده و آرامش خود را با این شایعات به مخاطره نیندازند و به هیچ منبع غیرعلمی و غیر مستند که به ارائه آمار و ایجاد حواشی پیرامون این ویروس می‌پردازد توجه نکنند.

وی تصریح کرد: در استان همدان مواردی که نیاز بوده نمونه‌گیری از آنها انجام و به آزمایشگاه رفرانس وزارت بهداشت ارسال شود صورت گرفته اما هیچ موردی از نمونه‌های استان همدان مثبت اعلام نشده و تنها مرجعی که می‌تواند موارد مثبت این ویروس را اعلام کند سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچ‌گونه بار اضافی بیماری‌های تنفسی در ۱۵ روز گذشته در استان مشاهده نشده‌است، گفت: مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا به‌عنوان بیمارستان مرجع برای بیماران دارای علامت منظور شده اما از پایین‌ترین سطوح بخش‌های بهداشت و درمان مبنا بر وجود این ویروس و بررسی افراد دارای علامت قرار داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح آی سی یو مجهز مرکز فرشچیان سینا اشاره و بیان کرد: آی سی یو با تجهیزات مناسب و ۳۰ تخت در این مرکز آماده فعالیت است و خوشبختانه با وجود شرایط آماده باش کشور در رابطه با بیماری کرونا تاکنون هیچ بیماری به این آی سی یو منتقل نشده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیمارستان بعثت را پشتیبان مرکز فرشچیان سینا برشمرد و افزود: در صورت نیاز می‌توان از ظرفیت ۲۰۰ تخت در بیمارستان بعثت برای پذیرش بیماران دارای علامت کرونا نیز بهره برد.

وی همچنین بر لزوم رعایت بهداشت فردی به‌عنوان شاه‌کلید پیشگیری از ابتلاء به هر بیماری تنفسی تأکید کرد و ادامه داد: شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون و رعایت نکات پیشگیرانه در مواجهه با افراد دارای علامت می‌تواند بهترین راهکار در مبتلا نشدن به کرونا ویروس باشد.

حیدری‌مقدم خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک برای عموم مردم ضرورت ندارد و این مهم تنها برای همکاران بخش‌های درمان که با بیماران سر و کار دارند، یا افرادی که با فرد بیمار در ارتباط هستند ضروری است بنابراین با خرید بی‌رویه ماسک و مایع ضدعفونی تب بازار سیاه در این موارد را بیشتر نکنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان