آخرین اخبار

5. اسفند 1398 - 19:10   |   کد مطلب: 37698
فرماندار تویسرکان با اعلام اینکه بر اساس اطلاعیه اداره هواشناسی احتمال بارش های سیل آسا را در پیش داریم، گفت: به این دلیل برای احتیاط بیشتر و جلوگیری از بروز خسارت تصمیم گرفته شده تا دو میلیون مترمکعب آب از سد سرابی در این شهرستان تخلیه شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال انتشار اخبار هواشناسی مبنی بر بارش های سیل آاسا در دو روز آینده در استان همدان بر آن شدیم با مسئولان مرتبط شهرستان تویسرکان درخصوص مقابله با بروز بحران احتمالی به گت و گو نشستیم.

*پیش بینی بارش 100 میلیمتر در دو روز آینده در تویسرکان

در این باره علیرضا شمس اللهی» رئیس اداره هواشناسی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: مطابق با پیش بینی و اخطاریه صادره هواشناسی استان همدان و همچنین و الگوی نقشه های پیش بینی آب و هوایی، موج بارش ها از عصر امروز دو شنبه آغاز و تا ظهر روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: اوج بارش ها را در ظهر سه شنبه ششم اسفندماه شاهد خواهیم بود که بر اساس مدل هواشناسی تا هفتم این ماه ادامه دارد.

 رئیس اداره هواشناسی تویسرکان افزود: بارش های این دو روزه در مناطق جنوبی استان به ویژه در تویسرکان بیشتر از سایر مناطق استان است تا جایی که پیش بینی می شود مجموع بارش ها به 100 میلیمتر برسد، که احتمال سیلابی شدن رودخانه ها می رود.

* 2 میلیون مترمکعب آب از سد سرابی تخلیه می شود

«سیدرسول حسینی» فرماندار تویسرکان هم شامگاه امروز در حاشیه بازدید از آب راه ها، رودخانه ها و پل های این شهرستان به خبرنگار رودآور، گفت: لازم بود تا مناطق پر خطر و در معرض سیل شهرستان مورد بازدید قرار گیرد تا اقدامات لازم برای لایروبی و پاکسازی مسیرهای عبوری آب به منظور جلوگیری از بروز سیلاب، پیش بینی و انجام شود.

وی با بیان اینکه بنابر اعلام سازمان هواشناسی در دو روز آینده شاهد بارش های شدید و سیل آسا در سطح استان خواهیم بود، اظهار کرد: در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده و دستورات مقتضی به دستگاه ها و ارگان های مربوطه ابلاغ شده است.

فرماندار تویسرکان از تخلیه دو میلیون مترمکعب آب از سد مخزنی سرابی خبر داد و افزود: میزان بارش های پیش بینی شده سبب شد تا این تصمیم برای احتیاط بیشتر و جلوگیری از بروز خسارت گرفته شود.

حسینی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی ناشی از بارش های سیل آسا مسیر رودخانه ها از جمله رودخانه های مرتبط با فرسفج و فریازان لایبروی شده است و دستگاه های خدماتی مرتبط نیز در آمادگی کامل به سر می برند.

وی در ادامه از آمادگی کلیه مساجد و مدارس برای اسکان اضظراری مسافران و یا افرادی که در معرض خطر احتمالی سیل قرار می گیرند در صورت بحرانی شدن شرایط آب و هوایی در سطح شهرستان خبر داد.

*به دریچه منهول فاضلاب دست نزنید/ راهکارهایی برای مصون ماندن از حوادث خسارت بار

روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهری تویسرکان هم در ارسال اطلاعیه ای به مجموعه خبری رودآور اعلام کرده که شهروندان در مواقع بارندگی و وقوع سیلاب در شهر به هیچ وجه دریچه منهول های فاضلاب را برای هدایت سیلاب به شبکه جمع آوری فاضلاب باز نکنندف چرا که این اقدام علاوه بر خسارت سنگین به تاسیسات فاضلاب، بدلیل پر شدن و تحت فشار شدن لوله های فاضلاب سبب پس زدگی و نفوذ فاضلاب به داخل منازل مشترکین می شود.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده در صورت مشاهده  جریان های گردابی در معابر به هیج وجه به آن نزدیک نشوند و برای ادامه مسیر راه دیگری انتخاب کنند.

همچنین لوله کشی آب باران پشت بام و سطح حیاط به هیچ وجه به سیفون فاضلاب متصل نشود، چرا که سبب کاهش ظرفیت شبکه فاضلاب و پس زدگی در مواقع بارندگی می شود.  امور آب و فاضلاب شهری تویسرکان از مردم خواسته که حتی‌‌الامکان مسیرهای فاضلاب موجود در فضای پایین‌تر از سطح معابر مانند زیرزمین‌ها مسدود شود و از ریختن زباله و نخاله و آشغال داخل سیفون و یا از دریچه آدم رو جدا خودداری کنند. 

درانتهای این اطلاعیه آمده که شهروندان در صورت مشاهده جابجا شدن دریچه های منهول فاضلاب به هیچ وجه خودتشان اقدام به قراردادن آن نکنند و در اسرع وقت به شماره 122 مرکز ارتباطات مردمی، موضوع را اطلاع دهند و تا موقع مراجعه ماموران امداد در صورت امکان در محل و البته مکان امنی حضور داشته باشند.

زنگنه 

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان