آخرین اخبار

10. اسفند 1398 - 1:55   |   کد مطلب: 37736
مدیر شبکه بهداشت ودرمان تویسرکان با بیان اینکه تاکنون جواب آزمایش افراد مشکوک به کرونا که مراجعاتی داشته‌اند منفی بوده، گفت: هفت مسافر مشکوک بازگشته از یکی از شهرهای آلوده هم در خانه خود به حالت قرنطینه هستند و هر روز توسط تیم پزشکی در خانه هایشان ویزیت می شوند.

«سید ابراهیم طواف‌زاده» در گفت وگو با خبرنگار رودآور؛ درباره آخرین وضعیت از بیماری کرونا و شایعات مربوط به آن در تویسرکان، گفت: خوشبختانه تاکنون هر نمونه گیری ارسال شده از بیماران مشکوک به کرونا از تویسرکان به تهران که بازگشته، منفی بوده است که نشان می دهد در این شهرستان بیمار مبتلا به کرونا نداریم.

وی اظهار کرد: ویروس کرونا احتمال دارد از فرد مبتلا که در محلی بوده به اشیاء و سطوح مختلف انتقال داده شود و بعد به فرد دیگری که در محل حاضر شده و به آن اشیاء دست می زند سرایت کند آن هم در صورتی که فرد دستان آلوده خود را به صورت و به ویژه چشمانش بزند و یا اینکه با دستان آلوده خوراکی میل کند.  

مدیر شبکه بهداشت ودرمان تویسرکان افزود: اما اگر دست ها خوب شسته شود این ویروس حتی با بودن بر روی دستان هم از بین می رود، هرچه بهداشت فردی بالاتر رود احتمال مبتلا شدن به کرونا هم بسیار پایین می آید.

طواف زاده تصریح کرد: بنابراین توصیه و تأکید ما رعایت بهداشت فردی از سوی همگان است و اگر همشهریان فردی با علام مشکوک به کرونا دیدند فاصله یک متری را با او رعایت کنند.

وی به مسئله گلایه مردمی از کمبود محول های ضدعفونی کننده هم اشاره کرد و گفت: این نگرانی قابل برطرف شدن است، چرا که محلول وایتکس، کلر پنج درصد است که اگر با چهار برابر آب مخلوط شود کلر یک درصد به دست می آید و می توان با دستمال آغشته به این محلول سطوح مختلف را گندزادیی و یا حتی محلول رقیق را به صورت اسپری بر روی سطوح استفاده کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان در پاسخ به این سوال که شنیده شده این روزها تعدادی از همشهریان از مسافرت به یکی از شهرهای آلوده بازگشته اند و برخی از مردم در این باره نگران هستند، عنوان کرد: این موضوع از همان ابتدای امر پیگیری و اتوبوس آنان قبل از ورود به شهر متوقف شد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان تویسرکان تصریح کرد: به این مسافران آموزش های مقابله با کرونا و برشور های مربوطه داده شد، علاوه بر آن تب همگی آن مسافران هم مورد بررسی قرار گرفت، که در نهایت هفت نفر از آنان تب داشتند اما علائم دیگری حتی مشکوک به آنفولانزا در آنان مشاهده نشد.

طواف زاده اظهار کرد: با این وجود بلافاصله موضوع با مسئولان مرتبط استانی در میان گذاشته و در نهایت تصمیم بر آن شد تا این هفت نفر در خانه خود به صورت ایزوله بمانند و از منزلشان خارج نشوند، ضمن آن که یک تیم مراقبتی هم هر روز برای بررسی علادم بیماری آنان به خانه هایشان می رود، و یک متخصص بیماری عفونی نیز وضعیت سلامت آنان را کنترل می کند.

وی با یادآوری اینکه آزمایش بیماران بستری شده در بیمارستان در این شهرستان نشان داده که همگی آنان دچار آنفولانزا و یا سرماخوردگی بودند و نه کرونا، عنوان کرد: در حال حاضر در تویسرکان جای نگرانی نیست، اما مجدد تأکید می شود همشهریان رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی مرتب دستان را اولویت قرار دهند.

فاطیما

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان