آخرین اخبار

23. اسفند 1398 - 21:57   |   کد مطلب: 37867
رئیس بنیاد شهید تویسرکان با بیان اینکه از برنامه پنجشنبه شب گروه جهادی در گلزار شهدای شهر مطلع نبودم، گفت: از زمانی که موضوع ویروس کرونا مطرح شد، به این گروه گفتم فعالیت هایتان را متوقف کنید چرا که تأکید شده مردم جایی تجمع نکنند و برنامه های مذهبی تعطیل شود آن هم برای سلامت همه.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال درخواست های مکرر مردمی مبنی بر پیگیری چرایی تجمع در حسینیه بهشت زهرای تویسرکان آن هم در شب و روزی که فرماندار شهرستان برای جلوگیری از شیوع کرونا تأکید داشتند در بهشت زهرا تجمعی نشود، پیامی در رودآور منتشر شد.

پیامی که با رعایت امانتداری صادقانه رودآور عین سخنان یکی از همشهریان بود بدون دخل و تصرفی در آن، تا این مجموعه خبری مانند همیشه پل ارتباطی مردمی باشد که صدایشان به جایی نمی رسد.

به دنبال آن یک گروه که خود را جهادی می نامید، مسئولیت تجمع پنجشنبه شب در گلزار شهدا را بر عهده گرفت. اما به جای ارائه جوابیه رسمی به مجموعه خبری رودآور و عدم توجه به قانون مطبوعات، آمدند و با فرافکنی در برخی شبکه های اجتماعی به تهمت های بی پایه و اساس علیه یک سایت رسمی پرداختند.

برای روشن شدن ماجرا مسئله را از رئیس بنیاد شهید تویسرکان جویا شدیم، چرا که حسینه گلزار شهدا متعلق به بنیاد شهید است.

در این باره «محمد داوری» رئیس بنیاد شهید تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت گروه جهادی مطرح شده در حسینه با اجازه شما بوده یا نه گفت: ما برای برنامه های فرهنگی و مذهبی از جمله احیا و شب های قدر، حسینه گلزار شهدا را نه تنها امسال بلکه سال های گذشته در اختیار هیئت های مختلف قرار داده ایم که گروه مورد نظر هم جز آن هاست.

وی اظهار کرد: ما در آن مکان تنها کار فرهنگی انجام می دهیم و به جز کار فرهنگی در آنجا کار دیگری انجام نمی شود، گروه جهادی!! هزارکار دیگر ممکن است انجام دهد که یک شاخه آن فرهنگی است، آن هم فقط برای برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی والسلام، دیگر ما آنجا هیچ گونه فعالیتی نداریم و نه جمع آوری پول است و نه جمع آوری کمک و نه شماره حساب، اصلا این حرف ها آنجا مطرح نیست.

رئیس بنیاد شهید تویسرکان با بیان اینکه این گروه الان فعالیتی در آنجا ندارد، افزود: از زمانی که موضوع ویروس کرونا مطرح شد، بنده به آنان گفتم که فعالیت هایتان را متوقف کنید چرا که الان دیگر تأکید است که مردم جایی تجمع نکنند و برنامه های مذهبی تعطیل شود آن هم برای سلامت مردم، این موارد را گفتیم.

داوری تصریح کرد: بنده در حدود دو سه هفته است که در برنامه هایی که آنجا دارند شرکت نکردم، آن هم با این ذهنیت که فعالیتی آنجا نیست، این که می گویید مردم گلایه کردند، الان از شما می شنوم.

اینکه چرا یک گروه در حالی که رییس بنیاد شهید به آنان گفته بوده که برنامه های خود را تعطیل کنند و مجدد از یک مکان متعلق به بنیاد شهیده استفاده کردند جای تأمل و سوال بسیار دارد.مضاف بر آنکه حتی رئیس بنیاد شهید تویسرکان طبق گفته های خود از فعالیت آنان در این دو سه هفته مطلع نبوده است!

این روزها برخی تجمعات در حالی انجام می شود که رهبر معظم انقلاب حتی درس خارج از فقه خود را برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل کرده اند.

سابق بر این یک نفر از طریق تلگرام از مجموعه رودآور خواسته بود تا شماره حساب گروه جهادی در کانال رودآور منتشر شود، اما زمانی که مدیر کانال رودآور از او خواست تا طبق قانون تکرار می شود طبق قانون مجوز فعالیت آن گروه جهادی را برای ارائه شماره حساب در اختیار رودآور قرار دهد امتناع کرد و مجوزی را ارائه نداد.

آیا نباید هر شماره حسابی که قرار است برای جمع آوری کمک های مردمی باشد صاحبان آن لااقل از دستگاه های نظارتی یک مجوز ساده دریافت کرده باشند تا به وقت نیاز ارائه دهند؟ کار برای رضای خداست قبول، اما در جمهوری اسلامی آنچه که شرط است رعایت قوانین و پایبندی به آن است.آشنا و غریبه که نداریم همه زیر یک پرچم تابع ولایت و قانون باید باشیم.

بارها عده ای به قطار در حال حرکت رودآور سنگ زده اند اما او از انتشار پیام های مردمی که ناشی از درد و دل های چندین و چند ساله هآنان است دست برنداشته و نخواهد برداشت.

فاطیما

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان