آخرین اخبار

1. فروردين 1399 - 10:18   |   کد مطلب: 37925
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه افزایش تولید، راه حلی ریشه ای برای رفع تورم و بیکاری گسترده است، گفت: عناوین شعارهای سال های گذشته، بستری مناسب برای جهش تولید در سال 99 ایجاد کرده و تحقق این شعار منوط به برنامه ریزی کلان منطبق بر شعار سال است.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) به ملت شریف ایران، گفت: ایران اسلامی از برکات فرزندان این امام بزرگوار در مشهد، شیراز و قم بسیار بهره مند شده است.

وی همچنین با تبریک اعیاد رجبیه، عید سعید مبعث و حلول سال نو به همه هموطنان به ویژه تویسرکانی های عزیز از شهرها گرفته تا روستاها، اظهارکرد: سال سختی پشت سر گذاشتیم اما به یقین مصداق آیه شریفه  إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا به زودی اگر خواهد بخواهد رقم می خورد و آسانی و گشایشی در امور و کارها ایجاد می شود.

*عناوین شعار سال های گذشته، بسترساز جهش تولید در سال 99 است

نماینده مردم تویسرکان در مجلس در ادامه به نامگذاری سال 99 از سوی رهبر انقلاب با عنوان "جهش تولید" اشاره کرد و افزود: چندین سال است که رهبر انقلاب عناوین و شعار سال های متعدد را بر پایه اقتصاد و رونق تولید تعیین می کنند، عناوین مدبرانه ای که امروز بسترساز جهش تولید شده و در تدام همان اقدامات اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی است.

مفتح با بیان اینکه همه می دانیم که حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو رشد تولید است، تصریح کرد: تورم، گرانی های افسارگسیخته و بیکاری گسترده در سطح کشور شدیدترین و بزرگترین مشکلات اقتصادی به شمار می روند که به ویژه جوانان را درگیر خود کرده است.

*افزایش تولید راه حلی ریشه ای برای رفع تورم و بیکاری گسترده

وی با تأکید بر اینکه راه حل منطقی و علمی رفع این دو مشکل در افزایش تولید نهفته است، عنوان کرد: ممکن است دولت و مجلس اقدامات کوتاه مدتی برای رفع این دو مشل ارائه دهند اما به طور قطع اقدامات کوتاه مدت اثرات کوتاه مدت دارد، بنابراین اگر قرار است به طور ریشه ای و اصولی مشکلات اقتصادی حل شود باید تولید کشور را رشد داده و افزایش دهیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: بنابراین با بسترسازی مناسبی که رهبر انقلاب در سال های گذشته با نام گذاری سال ها بر پایه رونق تولید فراهم ساخت، امید است که در سال جاری با برنامه ریزی دستگاه های مختلف، زمینه تحقق جهش تولید برای رشد اقتصادی فراهم شود.

* تحقق جهش تولید در گرو  برنامه ریزی های کلان کشوری منطبق بر این شعار است

مفتح تأکید کرد: تحقق جهش تولید در گرو آن است که تمام برنامه ریزی های کلان کشوری منطبق برا شعار سال تدوین و فعالیت های اقتصادی حول این شعار تنظیم شود و این گونه می توان شاهد اثرات این جهش در تولید باشیم.

*مردم، تولیدکنندگان و مسئولان سه رکن اساسی برای تحقق جهش تولید

وی با بیان اینکه برای تحقق این شعار هم مسئولان و هم مردم وظایفی دارند، گفت: خرید کالای ایرانی از سوی مردم به عنوان بهترین راهکار برای مبارزه با تحریم های ظالمانه امریکایی است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: از سویی دیگر تولیدکنندگان هم می بایست هم برای رونق تولید، کمیت محصولات خود را ارتقاء ببخشند و هم برای جلب نظر مردم بر کیفیت تولیدات خود با قیمت تمام شده مناسب بیافزایند.

*حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران داخلی ایجاد کننده ریل تولید در کشور

مفتح به نقش مهم و تأثیر گذار سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه برای عمل به شعار و تحقق آن اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس می توانند با وضع قوانین و یا کاستن قوانین دست و پا گیر مسیر سرمایه گذاران در ریل سرمایه گذاری و تولید را صاف کنند و دستگاه های قضائی با نظارت بر موارد مختلف از تولیدکنندگان حمایت کنند.

وی تأکید کرد: و اما دولت می تواند با فرصت سازی مناسب، تسهیل و ساده کردن فضای کسب و کار آن هم با کاهش پیچ و خم های اداری مشکلات موجود را از جلوی دست و پای تولیدکنندگان بردارد؛ چه برای آنانی که می خواهند کارخانه ای راه اندازی کنند چه آنانی که به تولید اشتغال دارند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس همچنین اظهار کرد: در حال حاضر خوشبختانه با توجه با انتخاب هوشمندانه شعار سال های متعدد از سوی رهبر انقلاب بستر لازم برای جهش در تولید فراهم شده اما برا محقق شدن این امر همکاری همه از مسئولان گرفته تا مردم هم یک ضرورت است.

* با رعایت دستورالعمل های پزشکی کمک کار کادر درمانی باشیم

مفتح در ادامه به شیوع کرونا در کشور هم اشاره کرد و ضمن تسلیت به خانواده های داغدار آسیب دیده از این ویروس، گفت: شیوع کرونا مشکلات بسیاری بر سر راه تمام خانواده های ایرانی و اقتصاد کشور آورده است.

وی تصریح کرد: با این حال امید است که دولت و مردم با تدابیر اندیشیده شده و رعایت دستورالعمل های پزشکی کار کادر درمانی را آسان کنند تا زمینه برای کنترل و نابودی این ویروس خطرناک فراهم شود.

فاطیما

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان