آخرین اخبار

22. ارديبهشت 1399 - 21:11   |   کد مطلب: 38254
رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی تویسرکان خبر داد
مخترع تویسرکانی به دنبال تولید کمربند ایمنی برای گردو تکان‌ها
رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی تویسرکان با اشاره به فوت 6 گردو تکان، 5 قطع نخاعی و مجروح شدن 102 گردو تکان دیگر در سال98، گفت: پیگیری هایی با نصراللهی صنعت گر نمونه تویسرکانی و مخترع دستگاه پوست‌کن گردو انجام شده تا در راستای تولید کمربند ایمنی برای گردو تکان‌ها چاره ای اساسی و عملیاتی اندیشیده شود.

«عبدالله قمری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از نظام صنفی به عنوان مجموعه ای مردمی و غیردولتی یاد کرد که می تواند در پیگیری خواسته های کشاورزان ایفای نقش کند.

وی با اعلام اینکه تویسرکان به عنوان نخستین شهرستان استان همدان است که نظام صنفی کشاورزی در آن فعال شد، گفت: به طور قطع این نهاد می تواند با همکاری تنگاتنگ با ادارات و سازمان های متولی کشاورزی، کشاورزان و باغداران را در امر تنظیم بازار فروش و حتی صادرات و واردات محصولات، همسو با اتحادیه ها و تعاونی ها یاری رساند.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی تویسرکان به صدور کارت هویت برای کشاورزان در این  نهاد اشاره کرد و افزود: از عملکردهای مهم این مجموعه تحت پوشش قرار دادن فعالان حوزه کشاورزی نسبت به بیمه است به طوری که هر کشاورزی می تواند در جایگاه کارفرما، چهار فرد دیگر را با یک سوم هزینه از پیش تعیین سازمان تأمین اجتماعی بیمه کند.

قمری تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۳۳۱ نفر از 13 هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی از خدمات نظام صنفی کشاورزی تویسرکان بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه در این همکاری ها به تدریج با شناخته شدن این نظام صنفی به سمت تعامل بیشتر با کشاورزان حرکت می کنیم، گفت: به طور قطع با تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی کامل و جامع از کشاورزان، برنامه ریزی ها نیز برای این صنف همه جانبه تر و بهتر انجام می شود.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی تویسرکان، معرفی ۴۱۷ مورد به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌ها، صدور یک هزار و ۴۵۸ پروانه و کمک به حل اختلاف کشاورزان درخصوص 90 پرونده ارجاع شده به دادگستری را از دیگر اقدامات این نهاد در راستای حمایت از کشاورزان برشمرد.

قمری تصریح کرد: همچنین در یک سال اخیر موفق به برگزاری پنج دوره آموزشی در حوزه دامداری، داروهای گیاهی و زنبور داری شدیم.

وی در ادامه با اعلام مجروح شدن 60 گردوتکان، پنج قطع نخاعی و درگذشت 6 گردوتکان در سال گذشته ، اظهار کرد: از این رو بیمه گردوتکان ها به عنوان یکی از اولویت های ما در دستور کار قرار گرفت تا جایی که ۳۲۳ کشاورز به بیمه تأمین اجتماعی معرفی شدند و این مسئله مورد استقبال مردم هم قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی تویسرکان اظهار کرد: پیگیری هایی با علی محمد نصراللهی صنعت گر نمونه و مخترع دستگاه پوست‌کن گردو انجام شده تا در راستای تولید کمربند ایمنی برای گردو تکان‌ها چاره ای اساسی و عملیاتی اندیشیده شود.

قمری با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار هکتار باغات تویسرکان زیر کشت گردو است، افزود: بنابراین به جد به دنبال ایجاد یک بازار بزرگ گردو هستیم، چرا که این مسئله به عنوان بخشی از مطالبات به حق گردوکاران از دغدغه مردم شهرستان هم به حساب می آید.

وی عنوان کرد: در امر پیوندزنی در طرح بزرگ سرشاخه کاری درختان گردو نیز همکاری مناسبی با جهاد کشاورزی از سوی نظام صنفی کشاورزی انجام شده است.

 زنگنه           

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان