آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1399 - 7:51   |   کد مطلب: 38270
امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه حفظ و تعظیم شب های قدر، زمینه ساز تابش الطاف الهی می شود، گفت: خداوند بلند مرتبه، ضربت خودن، شهادت و مراسم سوم امام علی(ع) را در شب های قدر قرار داده تا ما با دست پر به درگاهش برویم و آن چیزی نیست جزء محبت و عشق به امیرالمومنین(ع).

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ درخصوص فضیلت و برکات شب های قدر، گفت: رمضان افضل ماه هاست و شب های قدر در آن قلب این ماه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در روایات اعمال و عبادات در این شب ها برابر با هزاران سال عبادات است، اظهار کرد: در این شب ها تقدیر و مقدرات یک ساله انسان نوشته می شود و اهتمام به اعمال این شب ها، به ویژه؛ غسل کردن، اقامه دو رکعت نماز مخصوص شب های قدر، قرآن به سر گرفتن و قرائت زیارت عاشورا و جوشن کبیر و شب زنده داری برای آمرزش گناهان و باز شدن درهای رحمت الهی بسیار سفارش شده است.

امام جمعه تویسرکان به برکات بیشمار دعای جوشن کبیر با اشاره به بخشی از یک روایت دو سه صفحه ای در بحارالانوار علامه مجلسی پرداخت و افزود: این دعا امانتی از خداوند متعال نزد پیامبر اکرم(ص) است به گونه ای که در روایات آمده که قرائت این دعا سبب می شود تا حجابی بین مؤمنان و خداوند نماند.

حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: قرائت دعای جوشن کبیر زمینه ساز اعطای برکات بیشمار الهی شده و سبب پاک شدن معاصی و گناهان و نزول رحمت الهی می شود.

وی تصریح کرد: در روایتی آمده که امام حسین(ع) فرمودند قرائت دعای جوشن کبیر از سوی پدر بزرگوارشان سفارش شده تا این دعا را حفظ کند، تعظیمش بدارد و اهل خانه را هم به قرائت آن ترغیب و تشویق کند.

امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه در شب های قدر خواسته ها و حاجات خود را تنها از خداوند متعال بخواهید، گفت: مهربانی خدا تا جایی است که رحمت گسترده اش را برای همگان عطا می کند و اشتیاق به ما دارد وارد که به سویش بازگردیم.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: بنابراین شب های قدر بهترین فرصت برای بهره مندی از رحمت و الطاف بیکران خدای متعال است آن هم با تلاوت قرآن، استغفار، قرائت دعا و توسل به اهل بیت علیهم سلام و به ویژه توسل به امیر المومنین(ع).

وی عنوان کرد: خداوند بلند مرتبه، ضربت خودن، شهادت و مراسم سوم امام علی(ع) را در شب های قدر قرار داده تا ما با دست پر به درگاهش برویم و آن چیزی نیست جزء محبت و عشق به امیرالمومنین(ع).

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد: سرمایه ما در توسل در این شب ها محبت به امیرالمومنین(ع) است و امید آن که با توسل به آن حضرت و تضرع به درگاه خدای متعال، از برکات الهی در این شب ها بیشترین و بهترین بهره لازم را ببریم.
زنگنه
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان