آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1399 - 19:08   |   کد مطلب: 38272
دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سید مصطفی بدرالدین (معروف به سید ذوالفقار) مطالبی را بیان کرد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرنگاران جوان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سید مصطفی بدرالدین (معروف به سید ذوالفقار) سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود سالروز ضربت خوردن امیرالمؤمنین علی (ع) را به مسلمانان و شیعیان تسلیت گفت. 

او همچنین سالروز شهادت مصطفی بدرالدین را به خانواده این شهید مقاومت به ویژه مادر، همسر و دختران وی تبریک و تسلیت گفت. وی افزود: ما بر برگزاری مراسم یادبود برای شهدای خود به ویژه شهدای فرمانده اصرار داریم تا دستاوردهای آنها را یادآوری و مراتب احترام خود را به آنها تقدیم کنیم و از مسیر فداکاری و شخصیت آنها الهام بگیریم.

شهید بدرالدین روحیه و توکل بالایی داشت

سید حسن نصرالله تاکید کرد شهید مصطفی بدرالدین همیشه از روحیه قوی و عالی برخوردار بود و همیشه به خداوند سبحان و تعالی اعتماد داشت و روحیه قوی خود را به دیگران هم انتقال می داد. 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: نخستین تجربه‌ای که با سید مصطفی داشتم در سال ۱۹۹۶ بود که سید مصطفی مسئول نظامی بود و دشمن اسرائیلی، جنگ آوریل را به راه انداخت. جنگ بسیار شدید بود و بسیاری از روستاها تخریب شد و تهدید نابودی مقاومت وجود داشت. این جنگ چند روز ادامه پیدا کرد که روزهای دشوار و سختی بود. به لطف روحیه سید مصطفی و نیز بقیه فرماندهان، توانستیم در آن جنگ پیروز شویم و دشمن در تحقق اهدافش ناکام ماند. اما تجربه مهمتر و طولانی در سوریه بود. او نماینده ما در نبرد میدانی، جهادی و نظامی در سوریه بود که در کنار ارتش سوریه، برادران ایرانی و گروه های مقاومت در سوریه می جنگید.

گفتنی است با آغاز بحران سوریه در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی (اواخر سال ۱۳۸۹ شمسی) سید مصطفی بدرالدین یکی از نزدیک‌ترین فرماندهان مقاومت به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. او با هدایت حاج قاسم سلیمانی در پاکسازی شهر‌های بزرگ سوریه از لوث تروریست‌های محور عبری–عربی–آمریکایی عملکردی درخشان داشت. وی سرانجام در ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در حمله توپخانه‌ای تروریست‌ها به مرکزی در نزدیکی فرودگاه دمشق به شهادت رسید.

[آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله]
تصویری از شهید بدرالدین

ایران و سوریه خارج از نظام سلطه آمریکا قرار دارند

سید حسن نصرالله درباره جنگ سوریه گفت: هدف این بود که سوریه تحت سلطه آمریکا برود، اسرائیل را به رسمیت بشناسد و قدس و فلسطین را کنار بگذارد. سوریه حاضر به تسلیم در برابر فشار‌های استکبار جهانی و غرب نشد و از این‌رو قدرت‌های استکباری در منطقه و جهان خواستار به زانو درآوردن آن شدند. ایران و سوریه از جمله کشورهایی هستند که خارج از نظام سلطه آمریکا قرار دارند. نظام سلطه می خواست سوریه را تحت تسلط خود بگیرد.

او افزود: ما در حزب‌الله تصمیم گرفتیم که برای کمک به دولت سوریه برای مقابله با نقشه استکبار و آمریکا به این کشور برویم. شهید بدرالدین با توجه به ارزیابی‌ها و درک شرایط و خطرات پیرامون به همراه نیرو‌های حزب‌الله به سوریه رفت و دوشادوش شهید سردار حاج قاسم سلیمانی علیه تکفیری‌ها و خنثی‌سازی نقشه استکبار آمریکا جنگید. سوریه در جنگ علیه تروریسم پیروز شده ولی همچنان برخی نبردها باقی مانده است. سوریه کشور ضعیف و فقیری نیست که نیازمند توجه جهان باشد. سوریه در قلب معادلات جهان عرب و منطقه قرار دارد و گذشته و آینده منطقه به آن بستگی دارد.

هدف ایران جلوگیری از قرار گرفتن سوریه تحت سیطره آمریکا و اسرائیل است

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با تاکید بر اینکه کسانی که دست به محاصره ایران، سوریه، ونزوئلا، غزه و یمن زده‌اند امروز از چالش‌ها و پیامدهای به وجود آمده از شیوع کرونا رنج می‌برند، اضافه کرد: ایران به هیچ عنوان در امور سوریه دخالت نمی‌کند و هدف آن جلوگیری از قرار گرفتن این کشور زیر سلطه استکبار آمریکا و اسرائیل است. شایعات درباره وجود اختلاف بین ایران و روسیه در سوریه صحت ندارد، چرا که ایران به دنبال جنگ نفوذ قدرت در این کشور نبوده است؛ نه با روسیه و نه با دیگران. ایران تنها حضور مستشاری در سوریه داشته و شماری از این مستشاران به دلیل کمک به ارتش سوریه در خطوط مقدم جبهه به فیض شهادت نائل آمده‌اند. بسیاری از مستشاران (در سوریه) شهید شدند چون آنها به شیوه مکتب فرمانده خود حاج قاسم سلیمانی در خطوط مقدم نبرد بودند.

او همچنین تاکید کرد: تصمیم ایران برای ایستادن در کنار مسئولان سوریه و حمایت از تصمیمات آن‌ها و حفظ ثبات این کشور در مقابله با طرح های سلطه جویانه، قاطع بوده است. ادعاهایی که در خصوص پشت کردن متحدان سوریه به این کشور مطرح می شود تنها وهم و خیال و ادعاست و هیچ اصل و اساسی ندارد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: در حماقت و دروغگویی رسانه‌های صهیونیستی همین بس که تلاش کردند بگویند اخیرا تبادلات بین ایران و سوریه در اثر حملات اسرائیل کم شده است و این در حالی است که علت آن کروناست. کرونایی که بر ارتش آمریکا و ارتش‌های اروپایی و ارتش اسرائیل تاثیر گذاشته و بسیاری از مانور‌ها لغو شده است. این بیماری بر ایران و سوریه هم مانند بقیه تاثیر داشته است.

صهیونیست‌ها نمی‌توانند به حضور نیرو‌های ایران و حزب الله در سوریه پایان دهند

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت: وزیر جنگ نادان اسرائیل وعده داده ایرانیان را تا پیش از پایان سال جاری از سوریه بیرون کند. اسرائیل از تحولات سوریه هراس دارد و جنگی خیالی در سوریه دارد و آن ممانعت از حضور نظامی ایران است. اسرائیل خودش، مردم و افکار عمومی را فریب می دهد و اینچنین وانمود می‌کند که در سوریه پیروز شده و ایران در حال خروج از این کشور است. حضور مستشاری ایران و نیروهای حزب‌الله در سوریه بنا به درخواست دمشق بوده است. صهیونیست‌ها نمی‌توانند به این حضور پایان دهند.

او با اشاره به اینکه کاهش نیروها و حضور در سوریه دو سال است که در دستور کار نیروهای مقاومت سپاه قدس و سایر گروه‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: این مسئله هیچ ارتباطی با تجاوزهای اسرائیل به سوریه ندارد و از زمان شهید قاسم سلیمانی آغاز شده بود و اکنون نیز ادامه دارد.

ایران در سوریه حضور نظامی ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان بار دیگر تاکید کرد: از سال ۲۰۱۱ تاکنون مستشاران ایرانی و نه نظامیان ایرانی در سوریه حضور دارند. شمار مستشاران ایرانی در سوریه برای ارائه مشورت و مدیریت گروه‌های سوری، عربی و اسلامی با گذر زمان افزایش یافته است. مستشاران ایرانی در سوریه نظامی نیستند و از این رو اسرائیل وارد نبردی خیالی با ایران در سوریه شده است. هنگامی که جنگ سوریه به پایان برسد طبیعتا تخلیه نیرو‌ها در مناطقی که آزاد شده است، آغاز خواهد شد.

لبنان باید روابط خود با سوریه را سر و سامان دهد

سید حسن نصرالله درباره روابط لبنان و سوریه هم گفت: اوضاع اقتصادی لبنان اکنون سخت است و بسیاری از مردم نگران گرسنگی هستند. سر و سامان دادن به اوضاع با سوریه می‌تواند شرایط اقتصادی لبنان را بهبود دهد. دروازه بازار کشاورزی و صنعتی فروش لبنان، سوریه است. روابط لبنان و عراق روابط ممتازی است. می توانیم برای محصولات کشاورزی خود در کشور عربی دیگری بازار بیابیم و آن هم عراق است اما (این هدف هم) از راه سوریه محقق می شود. اگر ارتش لبنان با همه تجهیزات خود در سراسر مرزهای سوریه و لبنان مستقر شود باز هم نمی تواند از قاچاق جلوگیری کند.

او خطاب به کسانی که خواستار حضور نیرو‌های سازمان ملل متحد برای جلوگیری از قاچاق در مرز‌های سوریه هستند، گفت: شما در چه رؤیایی به سر می‌برید؟ آیا این نیرو‌های سازمان ملل هستند که اکنون مرز‌های لبنان را حفظ کرده‌اند؟ آیا نیرو‌های سازمان ملل مانع از نقض‌های هوایی، دریایی و زمینی اسرائیل شده اند؟ صحبت از حضور نیرو‌های سازمان ملل در مرز سوریه و لبنان یکی از اهداف جنگ ۳۳ روزه است. جنگی که در محقق کردن اهداف خود ناکام ماند. این چیزی است که هرگز آن را نخواهیم پذیرفت.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان از همه مردم خواست به توصیه‌ها و مقررات مربوط به مقابله با شیوع کرونا عمل کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان