آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1399 - 10:30   |   کد مطلب: 38286
عبدالله جعفری در پاسخ به خبر انتشار داده شده در سایت خبری رودآور در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس گفت: مقدمات بازگشایی مدارس طی ۲ماه قبل انجام شده و ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به آموزش وپرورش استان همدان در این خصوص تحصیص و دریافت شده است.

به گزارش رودآور؛ با توجه به اعلام خبر بازگشایی مدارس توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا دغدغه بسیاری از خانواده ها عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس  علی الخصوص در مناطق محروم است، به همین منظور گزارشی در این خصوص در سایت خبری رودآور با عنوان "دانش آموزان محروم قربانی کرونا می شوند؟" انتشار داده شد که دغدغه های دانش آموزان و معلمان در آن بیان شده بود.

در پاسخ به این گزارش معاونت تربیت و سلامت آموزش پرورش استان همدان به بیان جزییات رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات صورت گرفته در سطح مدارس استان همدان پرداخت که در ادامه می خوانید.

عبدالله جعفری، معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان در گفتگو با خبرنگار رودآور؛  با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس رعایت پروتکل های بهداشتی مطالبه اذهان عمومی و به ویژه خانواده ها است افزود: چون زمان بازگشایی مدارس مشخص نبود ما از همان روزهای اعلام تعطیلی آماده بازگشایی بودیم .

وی با بیان اینکه توجه به بحث سلامت دانش آموزان یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش استان است افزود: به همین منظور از همان روزهای اول آموزش های لازم را در حوزه خودمراقبتی به کمک فرهنگیان و  دستگاه های همکار از جمله علوم پزشکی استان به دانش آموزان ارائه دادیم.

جعفری اظهار کرد: ما سال های گذشته در بیماری های همه گیری همچون آنفولانزاهای فصلی اقدامات مشابهی داشتیم و هر گونه اقدام دراین خصوص براساس چارچوبی است که از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزرش پزشکی اعلام می شود.

تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به استان در رابطه با کرونا ویروس

وی با  اعلام این خبر که تا به امروز طی دوماه گذشته به همت مسئولین استانی و وزارتخانه، مدارس استان بیش از ۲۵ میلیون ریال اعتبار در رابطه با کرونا ویروس دریافت کرده اند افزود: طبیعی است بخش عمده ای از این اعتبارات  با تعطیلی هایی که تا امروز وجود داشته در مدارس موجود است.

تخصیص ۲ میلیارد ریال اعتبار به شهرستانها و مناطق محروم در رابطه با کرونا ویروس

معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان در خصوص تخصیص اعتبار به شهرستانها و مناطق محروم گفت: از این میزان اعتبارات، در طی ۱۰ روز گذشته اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال را به شهرستان ها و مناطق محروم تخصیص دادیم.

وی با بیان اینکه توجه و اولویت ما قشرآسیب پذیر است افزود: صرفا برای دانش آموزان محروم در مدارس بسته بهداشتی تامین و توزیع شده است و گزارشات و مستندات آن در سایت معاونت تربیت بدنی و سلامت استان موجود است.

جعفری با بیان اینکه ضدعفونی کردن و گندزدایی مدارس  یک کار مستمر است  افزود: این امر با همکاری معلم یارها و کادراجرایی و توانمند آموزش و پرورش استان استمرار خواهد داشت و حتی محلول هایی مورداستفاده برای ضدعفونی مطابق با استانداردهای روز هستند.

مقدمات بازگشایی مدارس  را طی دوماه قبل انجام دادیم

وی تاکید کرد: ما مقدمات کار را طی روزهای قبل و طی این دوماه انجام  و آمادگی کامل داریم و اگر نیاز باشد هزینه های بیشتر تخصیص می دهیم چون هزینه پیشگیری خیلی کمتر از درمان است.

خانواده ها وسایل فردی دراختیار فرزندان بگذارند

معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با درخواست از خانواده ها در خصوص در اختیار گذاشتن وسایل بهداشت فردی برای فرزندانشان گفت: آموزش ها را از قبل به دانش آموزان در خصوص استفاده از آب خوری ها داده ایم و خانواده ها هم در این امر با در اختیار گذاشتن لیوان شخصی به ما کمک کنند.

تعطیلی بوفه ها و زنگ های تفریح

وی با اعلام رعایت بهداشت محیط در فضای مدرسه و سرویس های بهداشتی گفت: برای اطمینان خاطر خانواده ها اجازه نداده ایم که بوفه ها در مدارس دایر شود و زنگ های تفریح و درس تربیت بدنی هم نخواهیم داشت.

جعفری با اشاره به حضور بالغ بر ۳۶ هزار سفیر سلامت طی دوماه گذشته گفت: به طور حتم آموزش های این سفیران از طریق خانواده و اصحاب رسانه در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است.

تمهیدات بهداشتی جهت رفت و امد دانش آموزان و معلمان صورت گرفته است

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار در خصوص  رعایت پروتکل های بهداشتی در رفت و آمد معلمان و دانش آموزان گفت: این دغدغه ها وجود دارد و چارچوب به خصوصی در این زمینه فراهم شده و ما روز گذشته به دستور مدیر عامل در شورای معاونین علاوه بر نظارت های معمولی که از قبل بوده  یک مقدار با قوت بیشتری این نظارات ها را انجام می دهیم.

معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان افزود: متولی سرویس های مدارس حوزه انجمن اولیا و مربیان، سازمان دانش آموزی ذیل معاونت پرورشی و تربیت بدنی و سازمان تاکسیرانی هست که مجوزهای قانونی، پروتکل و چارچوب خودشان را هم در بحث ضدعفونی و استفاده تعداد نفراتی که در این سرویس ها مجاز هستند دارند.

وی در پایان با تاکید براینکه در روزهای آینده اطلاعات و تصمیمات مهمتری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس اعلام خواهد شد افزود: انتظار داریم رسانه های جمعی استان جهت اطمینان خاطر خانواده ها این موارد را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان