آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1399 - 10:33   |   کد مطلب: 38299
نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه صاحب اول، آخر و اصلی فلسطین، مردم این کشور هستند و مقاومت رمز این پیروزی، گفت: هدف تمامی طرح های استعماری امریکا، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و لغو حقوق حقه فلسطینان است، در حالی که این نقشه ها کاغذی بوده و به زودی آرزوی شهید سلیمانی یعنی بازگشت به قدس محقق می شود.

«خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در تهران در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ در آستانه روز جهانی قدس درباره شکست مکرر و مستمر توطئه های صهیونیستی ـ امریکایی در برابر مقاومت و عزم راسخ فلسطینیان، گفت: حقیقت این است که باطل ریشه ندارد و نقشه های که دشمن با عنوان معامله قرن برای فلسطین طرح ریزی کرده نخستین و تنها برنامه آنان نبوده و نیست، بلکه آنان در طول یک قرن دسیسه های بسیاری علیه ملت فلسطین طرح ریزی و اجرا کرده اند.

*شکست رویای امریکا در طرح معامله قرن، ابهت پوشالی آنان از بین برد

وی اظهار کرد: آنان با نقشه های خود ملت ما را تهدید کردند ولی تاکنون با مقاومت و ایستادگی و به ویژه عدالت خواهی فلسطینیان برنامه های دشمنان شکست خورده است.

نماینده جنبش حماس در تهران افزود: بعد از جنگ سرد و فروپاشی شوری، تصور برخی بر آن بود که جهان تک قطبی شده و قدرت برتر در دست امریکا است، اما امروز شرایط به مانند آن روزها نیست و همگان به عینه شاهد شکست سیاست ها و قدرت پوشالی امریکا هستند، به ویژه شکست رویای این مستکبر در طرح معامله قرن، ابهتش را نابود کرد.

*ایستادگی فلسطینیان زمینه شکست امریکا را رقم زد

قدومی با بیان اینکه امریکای به ظاهر قدرتمند به سبب شکست های مکرر در سیاست هایشان دیگر آن احترام سابق را ندارد، تصریح کرد: شکست امریکا در حقیقت به دلیل ظلم و سیاست های آنان به جهان و همچنین همراهیشان با صهیونیست است، مهمتر آن که زمینه این شکست بزرگ را ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین رقم رده است.

* صاحب اول و آخر و اصلی فلسطین، مردم این کشور هستند

وی با تأکید بر اینکه صاحب اول و آخر و اصلی فلسطین ما مردم این کشور هستیم، عنوان کرد: ما از حق شرعی خودمان دفاع می کنیم و همه بدانند فلسطینی ها در سرزمین خودشان می مانند و از قدس و مقدساتشان حمایت می کنند.

*جنبش حماس در کنار ملت فلسطین

نماینده جنبش حماس در تهران افزود: به طور حتم حماس در کنار ملت قهرمان فلسطین با ایستادگی و مقاومت خود در مواجهه با نیروهای ظالم و مجرم، برنامه ها  و دسیسه های نظامی صهیونیستی ـ امریکایی را شکست می دهد، همانطور که بارها در غزه، ضلع غربی، قدس و در جای جای فلسطین دشمن صهیونیستی را شکست داده است.

قدمی با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند ملت فلسطین را متفرق کنند و اراده این ملت را از بین ببرند، تصریح کرد: به همین دلیل آنان مقاومت را هدف قرار گرفته اند ولی در مقابل این نقشه ها ملت فلسطین، حق جویانه به دنبال احقاق حق خود است.

* نقشه های امریکایی ـ صهیونیستی کاغذی است

وی ادامه داد: هدف تمامی طرح های استعماری امریکا، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و لغو حقوق حقه فلسطینان است که البته راه به جایی نبرده و نمی برند .

نماینده جنبش حماس افزود: بر جهانیان ثابت شده که همه نقشه های امریکایی ـ صهیونیستی کاغذی است و ارزششان تنها به همان جوهر ناچیزی است که متن را با آن نوشته اند.

*حماس خنثی کننده طرح های امریکایی ـ صهیونیستی

قدومی با بیان اینکه نقشه های دشمنان در دنیای واقعی هیچ ارزشی ندارند، چرا که عادلانه نیستند، افزود: ما از حق فلسطینیان دفاع کرده و نمی گذاریم که طرح های امریکایی برنامه ریزی شده برای امنیت صهیونیست غاصب محقق شود و تمام آن دسیسه ها را نابود می کنیم.

وی تصریح کرد: توطئه های دشمنان همواره به شکست می انجامد چرا که با مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین روبرو شده و به طور حتم سرانجام تمام برنامه ریزی های دشمنان شکست است.

*شهید سلیمانی نقشی محوری در ایستادگی جبهه مقاومت فلسطین داشت

نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه با یاد کردن از حاج قاسم سلیمانی با عنوان فرمانده شهید، گفت: حاج قاسم، نقشی محوری  در ایستادگی در کنار مقاومت و مجاهدین در سرزمین پاک فلسطین داشت، او در مواجهه با دشمنی که امنیت امت و انسانسیت را تهدید می کرد، فعالانه مؤثر بود و ایستاد.

*حاج قاسم؛ صاحب نظری حکیم در علوم سیاسی و نظامی

قدومی افزود: نقش شهید سلیمانی در مسائل نظامی خلاصه نمی شد، بلکه او صاحب نظری حکیم در علوم سیاسی و معنویات هم بود و نصیحت های پدرانه او به برادران جبهه مقاومت فلسطین در مقابله با رژیم صهیونسیتی و توسعه محور مقاومت بسیار اثربخش بود.

وی اظهار کرد: مهمترین نقش شهید سلیمانی را می توان در انتقال تجربه های نظامی و میدانی اش به برادران جبهه مقاومت فلسطین درباره مبارزه با رزیم صهیونیستی عنوان کرد.

*سردار قاآنی ادامه دهنده راه شهید سلیمانی در مقاومت فلسطین

نماینده جنبش حماس تأکید کرد: گرچه با شهادت حاج قاسم ما یک رهبر و فرمانده را از دست دادیم، اما جانشین خلفش، سردار قاآنی ادامه دهنده راه آن شهید در جبهه مقاومت است و خداوند کسانی که مسیر شهید سلیمانی را ادامه می دهند یاری می کند.

قدومی تصریح کرد: قبلگاه و مسیر شهید سلیمانی آزادسازی قدس شریف بود و به طور حتم سردار قاآنی همان مسیر را استوار و مجاهدانه ادامه می دهد.

* بازگشت به قدس در قلب سردار سلیمانی

قدومی عنوان کرد: ما هم مسیر حاج قاسم را  ادامه می دهیم، همان گونه که بازگشت به قدس در قلب و ضمیر او جایگاه ویژه ای داشت، در قلب ما نیز جایگاه والایی دارد.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان