آخرین اخبار

6. خرداد 1399 - 5:31   |   کد مطلب: 38340
سفیر ایران در کاراکاس، دوشنبه شب در گفتگو با بخش خبر شامگاهی شبکه العالم تاکید کرد: نفتکش ایرانی فورچون تخلیه محموله خود را در بندر الپالیتو آغاز کرده و ۳ نفتکش دیگر هم به راه خود به سوی ونزوئلا ادامه می دهد.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ حجت الله سلطانی افزود: برای دو نفتکش ایرانی که به ونزوئلا رسیدند هیچ گونه مزاحمت قابل توجهی ایجاد نشده است.

وی افزود: نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت و مواد لازم برای فعالیت پالایشگاه‌های ونزوئلا هستند و این مواد در چارچوب پروتکل های بین المللی به این کشور انتقال یافته است.

سفیر ایران در ونزوئلا ورود نفتکش های ایرانی به ونزوئلا را روزی بزرگ و تاریخی برای دو ملت ایران و ونزوئلا و یک پیروزی برای جامعه بین المللی توصیف کرد و ادامه داد: ایالات متحده ناگزیر شد پایبندی خود به پیمان های بین المللی از جمله آزادی تجارت و دریانوردی را نشان دهد و ورود نفتکشهای ایرانی به ونزوئلا ثابت کرد که آمریکا ناگزیر است به پیمان های بین‌المللی احترام بگذارد.

سلطانی تصریح کرد: تحریم های آمریکا بر ضد ونزوئلا یکجانبه هستند و ایران و شمار دیگری از کشورها آنها را به رسمیت نمی شناسند.

به گفته وی، خروج آمریکا از برجام موجب شد که دیگر کشورها هم آن را به رسمیت نشناسند و در صدد دورزدن آن برآیند.

سفیر ایران در ونزوئلا تاکید کرد: اکنون تحریم های آمریکا تاثیر و کارایی خود را از دست داده و دیگر مانند گذشته تاثیرگذار نیست.

سلطانی افزود: خبر انتقال 9 تن طلا از ونزوئلا به ایران به‌عنوان بهای سوخت شایعه ای بیش نبوده و کاملاً نادرست است و از سوی رسانه های مغرض منتشر شده است.

سفیر ایران ادامه داد: مراکز تصمیم گیری در ایالات متحده هنوز هم موضوع را به خوبی می‌دانند که اقدام ایران در انتقال سوخت به ونزوئلا بر خلاف قوانین بین‌المللی نبوده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان