آخرین اخبار

15. خرداد 1399 - 17:42   |   کد مطلب: 38399
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه هر توسعه‌ای باید مبتنی بر پیوست محیط زیستی باشد، گفت: سند ارتقا فرهنگ زیست محیطی استان همدان تدوین شود.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، مصطفی آزادبخت ظهر سه شنبه در نشست با مدیران محیط زیست همدان با بیان ضرورت‌های حفظ محیط زیست و اثرات آن در جامعه گفت: محیط زیست و حفاظت از آن از اولویت‌های دولت بوده و رئیس جمهور همواره بر لزوم حفاظت از این منابع ارزشمند خدادادی تاکید دارد.

وی با توصیه به ضرورت انجام فعالیت‌های گسترده به منظور ایجاد استانداردهای زیست محیطی در جامعه گفت: باید برای ارتقای شاخص‌های محیط زیست در استان همدان تلاش کرد.

دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باید نسبت به مقوله محیط زیست حساس باشند

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با توجه به در پیش بودن هفته محیط زیست گفت: این هفته فرصت مناسبی برای آگاه سازی بیشتر مردم نسبت به موضوع محیط زیست است و دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باید نسبت به مقوله محیط زیست حساس باشند.

آزادبخت اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید باید در توسعه مراکز صنعتی و تولیدی با اهمیت دادن به پیوست زیست محیطی موجب جلوگیری از تأثیر پذیری منفی طبیعت از رشد مراکز صنعتی شد و با رعایت قوانین و اتخاذ تدابیر لازم موجبات بهبود وضعیت زیست محیطی را نیز فراهم آورد.

آزادبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه محیط زیست در مباحث مهم و اساسی کشور گفت: در موضوعات مرتبط با توسعه پایدار باید یک نگاه کاملاً علمی و کارشناسی مبتنی بر اصول زیست محیطی در استان همدان حاکم باشد.

هیچ گاه تمایلی به توسعه استان به قیمت تخریب محیط زیست نداشته و نداریم

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان افزود: هیچ گاه تمایلی به توسعه استان به قیمت تخریب محیط زیست نداشته و نداریم چراکه هر توسعه‌ای باید مبتنی بر پیوست محیط زیستی باشد.

وی با قدردانی از کارشناسان محیط زیست در تدوین پیش نویس سند ارتقا فرهنگ زیست محیطی استان همدان خواستار پیگیری دریافت نظرات تکمیلی دستگاه‌های مرتبط و سپس تلاش در راستای تصویب طرح در شورای فرهنگ عمومی و عملیاتی کردن این سند بالا دستی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز گزارشی از وضعیت محیط زیست استان همدان تشریح و برای عملیاتی نمودن برنامه‌ها، توجه و حمایت همه مسئولین به ویژه استاندار، معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد.

محسن جعفری نژاد با اشاره به شعار ملی هفته محیط زیست با عنوان «جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران» در تشریح برنامه‌های این هفته افزود: عطر افشانی گلزار شهدای گمنام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، طرح موضوع محیط زیست در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، افتتاح نمایشگر وضعیت هوای شهرستان ملایر، افتتاح نمایشگاه عکس ترنم حیات، بازدید مسئولین ارشد از مناطق حفاظت شده، برگزاری نشست تخصصی با موضوع محیط زیست و گردشگری پایدار از جمله برنامه‌ها است.

تشدید پایش صنایع و مراکز دفن زباله

وی بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی، برگزاری تور رسانه‌ای از واحدهای نمونه و سبز، آغاز به کار دوره‌های مجازی توجیهی مدیریت سبز برای دستگاه‌ها، تشدید پایش صنایع و مراکز دفن زباله و اجرای برنامه‌های مشترک با سمن‌های محیط زیستی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرا در این هفته برشمرد.

وی درخواست عضویت نمایندگان سمن‌های محیط زیستی در کار گروه‌های استانی مرتبط و حمایت همه جانبه در راستای توسعه کیفی فعالیت‌ها، آموزش و توان افزایی و توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد اجتماعی از جمله تشکل‌های محیط زیستی را نیز مطرح کرد که با استقبال و قول مساعد معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان مواجه شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان