آخرین اخبار

3. تير 1399 - 11:30   |   کد مطلب: 38471
رییس دادگستری شهرستان تویسرکان با اعلام اینکه هیچ محکوم مالی و جرائم غیر عمدی در زندان تویسرکان نداریم، گفت: این بدان معناست که فعالیت ستاد تالیف قلوب و کمیته های معین آن یعنی مصلحین و معتذرین در شهرستان قابل قبول بوده است.

به گزارش رودآور؛ «محمد ساسانی» ظهر امروز در دیدار با امام‌جمعه تویسرکان در آستانه فرا رسیدن هفتم تیر ماه، سالروز شهادت آیت الله بهشتی و به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: در یک سال اخیر با افزایش تعداد یک هزار و ۱۸۴ پرونده وارده به دستگاه قضایی تویسرکان روبرو بودیم، با این وجود روند رسیدگی به پرونده ها در کوتاه ترین زمان‌ممکن محقق شده است.
*نوسانات اقتصادی زمینه ساز افزایش تعداد پرونده های وارده به دادگاه ها
وی نوسالات اقتصادی، بازار ناپایدار و اقتصاد بیمار  را یکی از علت های افزایش تعداد پرونده های وارده به دادگاه ها و دادسراها اعلام و اظهار کرد: با این وجود همکاران ما با برنامه های متعددی از‌ جمله تشکیل ستاد تالیف قلوب و کمیته های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته های معین این ستاد، بهره مندی از ظرفیت شورای حل اختلاف و جلسات امر به معروف و نهی از منکر، تعداد قابل توجهی از این پرونده ها را سمت صلح و سازش بین طرفین هدایت کرده اند.
* بیش از ۴۰ درصدپرونده های شوراهای حل اختلاف به‌صلح کشیده می شود
رییس دادگستری شهرستان تویسرکان افزود: فعالیت شورای حل اختلاف بر مبنای افزایش صلح و سازش فی ما بین طرفین پرونده های کیفری و حقوقی مثبت است، به طوری که خوشبختانه تاکنون  40 درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.
ساسانی تصریح کرد: هدف از ارجاع تعدادی از پرونده ها به کلانتری ها برای دنبال کردن روند پرونده ها هم، فراهم ساختن شرایط لازم به منظور مصالحه بین طرفین پرونده بوده که در این زمینه در حدود ۳۰ درصد درخصوص موضوعات متعدد به سازش ختم شده است‌.
*هیچ محکوم مالی و جرائم غیر عمدی در زندان تویسرکان نداریم
وی در ادامه به مسئله حبس زدایی به عنوان یکی از رویکردهای اساسی دستگاه قضا پرداخت و عنوان کرد: با توجه به لایحه جدید اصلاحی مجازات اسلامی و ظرفیت های قانونی برای تعیین مجازات های جایگزین حبس البته نه در مورد جرائم خشن، عملکرد مثبت و قابل قبولی داشتیم.
رییس دادگستری شهرستان تویسرکان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ محکوم مالی به ویژه از نوع مهریه و جرائم غیر عمدی در زندان تویسرکان نداریم، گفت: این بدان معناست اقدامات قابل توجهی از سوی مراجع قضایی برای کمک به این گونه پرونده با هدف جلب رضایت شاکی انجام شده است تا حبس زدایی در عمل محقق شود.
 ساسانی همچنین به افزایش مرخصی به محکومین زندانی در روزهای کرونایی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی تاکنون هیچ کدام از زندانیان این شهرستان به کرونا مبتلا نشده اند.
*پرونده تخلف معدن بالادست سرابی با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تشکیل شده است  
وی در ادامه با تاکید بر اینکه احیای حقوق عامه  یکی از شاخصه های اصلی دستگاه قضا محسوب می شود، عنوان کرد: رسیدگی و پیگیری مجددانه در برخورد با متخلفین درخصوص فعالیت معدن بالادست سد سرابی یکی از همین اولویت ها بود تا جایی که رسیدگی به این پرونده با کیفرخواستی با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی آغاز شده و روند قضایی آن در دستور کار قرار گرفته است.

ساسانی پیگیری اصلاح نقاط حادثه خیز جاده خیرآباد که در حال حاضر به نتیجه رسیده و همچنین برخورد با کشاورزان که از آب فاضلاب برای تولید صیفی جات استفاده می کردند را از دیگر موارد حمایت از حقوق عامه از سوی دستگاه قضا در تویسرکان برشمرد.
*نبود پلیس فتا و سالن تشریح پزشکی قانونی در تویسرکان روند رسیدگی به پرونده ها را به تاخیر انداخته
رییس دادگستری تویسرکان همچنین به مشکلات پیش روی این نهاد در شهرستان اشاره کرد و گفت:  استقرار زندان در مرکز شهر  و کمبود تجهیزات لازم و نبود سالن تشریح در پزشکی قانونی جز این مشکلات است.
ساسانی با ابراز از تاسف از عدم راه اندازی پلیس فتا در تویسرکان حتی با وجود پیگیری های دو ساله اخیر ، اظهار کرد: نبود پلیس فتا در شهرستان نه تنها رسیدگی به پرونده‌ های مربوطه و کسب استعلامات لازم را در مراجع قضایی با تاخیر مواجه می کند بلکه مشکلاتی هم برای مردم ایجاد کرده است.
* سامانه cms موجب تسهیل در مدیریت پرونده‌های قضایی شده
وی در ادامه از راه اندازی سیستم سی.ام.اس و تشکیل و آغاز فعالیت دو واحد دفتر خدمات قضایی در تویسرکان خبر داد و عنوان کرد: به طور قطع راه اندازی دفاتر قضایی برای تسریع در تشکیل پرونده و کمک به به مردم مثمر ثمر است و در این زمینه با معطلی روبرو نیستیم.
زنگنه 
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان