آخرین اخبار

15. تير 1399 - 15:00   |   کد مطلب: 38515
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: 55 درصد از پرونده های معوق دادگستری استان تا ابتدای تیرماه امسال تعیین تکلیف شده اند.

 به گزارش رودآور؛ امروز یکشنبه، در کمیته ساماندهی به پرونده های معوق در دادگستری همدان تشکیل شد.

در این نشست آخرین وضعیت پرونده های معوق در دادگستری استان همدان در جلسۀ معاونین دادگستری همدان مورد بررسی قرار گرفت و آمار و ارقام استخراج شده در رابطه با میزان پرونده های مختومه ای که یک سال از ثبت آن ها گذشته است.همچنین آمار موجودی این پرونده ها در هر یک از شهرستان های استان همدان مورد ارزیابی قرار گرفت.

در نهایت راهکارهای مقتضی با هدف به حداقل رساندن ماندۀ این گروه از پرونده ها ارائه شد تا به مرحله اجراء در آید.

*55 درصد از پرونده های معوق دادگستری استان تعیین تکلیف شدند

«محمدرضا عدالتخواه» رئیس کل دادگستری استان همدان در این جلسه در کمیته ساماندهی به پرونده های معوق بر اهمیت تعیین تکلیف رسیدگی به پرونده های معوقه در دستگاه قضایی استان همدان تأکید کرد و گفت: تعیین تکلیف سریع تمامی پرونده هایی که یک سال از تاریخ ثبت آن ها گذشته ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه موضوع رفع اطاله در دادرسی و افزایش اعتماد و رضایتمندی عمومی اثر گذار است، از کاهش 55 درصدی پرونده های معوق در حوزه های قضائی استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: بر اساس برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده تا ابتدای مهرماه سال جاری این تعداد پرونده ها به حداق آمار قابل تصور خواهد بود.

به گزارش رودآور؛ یکی از اقدامات درخور تحسین عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان که در 10 ماه اخیر در این سمت حضور یافته، رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه است که مورد تأکید آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه هم قرار دارد.

تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته های معتذرین و مصلحین به عنوان کمیته های معین این ستاد، تلاش برای عفو 540 زندانی همدانی که در 10 سال اخیر بی سابقه بود، اجرای برنامه های متعدد و متنوع در حوزه دستگاه قضایی با پیوست های فرهنگی و اجتماعی، افزایش تعداد شعب حقوقی و دادگاه های تجدیدنظر به منظور ارتقاء کیفیت و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی و حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب و به کارگیری نیروهای جوان و انقلابی از جمله معارفه 13 رییس دادگستری و دادستان در سطح استان، تنها بخشی از فعالیت های دستگاه قضایی استان همدان به ریاست عدالتخواه در 10 ماهه اخیر بوده است.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان