آخرین اخبار

21. تير 1399 - 11:35   |   کد مطلب: 38546
یک استاده حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در بحث بی‌حجابی کسی که ضرر می‌کند زن است گفت: بی‌حجابی در جامعه اولین اثر خود را، بر روی خانواده می‌گذارد و خیانت و سردی روابط بین زوجین نیز از پیامدهای این اتفاق است.

به گزارش رودآور؛ حجت الاسلام سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به آثار کوتاه مدت و بلند مدت بی‌تفاوتی نسبت به بی‌حجابی در جامعه، اظهار داشت: کم‌ترین آثار این اتفاق در دوره کوتاه مدت، سست شدن بنیان خانواده است.

وی افزود: دلیل اصلی تشریح مسئله حجاب این است که مسئله جنسی و جسمی محصور در محیط خانواده و بین زن و شوهر باشد و محیط بیرون، محیط فعالیت و کار باشد.

بیشتر بخوانید

‌بی‌بندوباری و بی‌حجابی ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فروپاشی خانواده‌هاست‌

تأکید آیت‌الله خوشوقت بر حفظ چادر و حجاب برای تمام خانم‌ها/ چادر معمولی را تغییر ندهید

کاشان| دشمن سعی در سست کردن بنیان خانواده با تضعیف حجاب است

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر بحث مسائل جنسی و جسمی به بیرون از خانه کشیده شود، دو اتفاق مهم رخ خواهد داد، عنوان کرد: اولین اتفاق خیانت در خانواده خواهد بود که خود این موضوع دومین عامل طلاق در کشور است و دومین اتفاق نیز به دلیل مقایسه‌هایی که صورت می‌گیرد ایجاد سردی از نظر مسائل جنسی در بین زن و شوهر است خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بی‌حجابی در جامعه اولین اثر خود را، بر روی خانواده می‌گذارد، بیان کرد: آمار نارضایتی‌های جنسی و بحث خیانت دو عامل مهم در بحث طلاق، چه عاطفی و چه قانونی است.

حجت الاسلام حسینی یمین تصریح کرد: آثار دیگر این موضوع در جامعه، بالارفتن سن ازدواج و کم‌تر شدن میل ازدواج در بین جوانان خواهد بود، چرا که با شکل گرفتن روابط آزاد در فضای بی‌حیایی و بی‌حجابی و قرار گرفتن زن به صورت رایگان در اختیار دیگران، حرص و ولع برای به دست آوردن زن را در مرد از بین خواهد رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه حجاب مختص به دین اسلام نیست، مطرح کرد: مسئله حجاب همانند نفس کشیدن یک موضوع بدیهی و روشن است، و اشاره اسلام به آن حکم مولوی نیست بلکه حکم ارشادی و عقلی است که باید زن و مرد نباید زیبایی‌های جنسی و جسمی خودشان را در معرض دید دیگران قرار دهند.

این کارشناس مذهبی حجاب را یک مسئله فطری عنوان کرد و گفت: قبل از اسلام هم بحث حجاب وجود داشته و مختص به امروز نیست و این نشان دهنده فطری بودن این موضوع است.

وی تصریح کرد: اگر در دین مسحیت حجاب مطرح نشده، پس چرا راهبه‌های مسیحی حتی یک تار مویشان هم بیرون نیست و یا دیگر ادیان همچون یهودی‌ها و زرتشتیان خود را می پوشانده‌اند، بنابراین معلوم می‌شود که در این ادیان هم حجاب مطرح بوده اما بعدها مورد تحریف قرار گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حجاب متعلق به اسلام و ادیان دیگر نیست، تاکید کرد: در بحث بی‌حجابی کسی که ضرر می‌کند زن است، به این صورت که وقتی قواعد مربوط به حجاب رعایت نمی‌شود، تنها ملاک انتخاب زیبایی خواهد بود نه سطح تحصیلات، خانواده و توانایی فرد.

حجت الاسلام حسینی یمین با اشاره به اینکه بی‌حجابی در جامعه مشکلات بسیاری را هم برای زنان متاهل ایجاد می‌کند، گفت: شاید مردی با دیدن این نوع حجاب و به نمایش گذاشته شدن زنان در جامعه نسبت به همسر خود سرد شود و لذا عنوان این مطلب را باید زن علیه زن نامید.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان