آخرین اخبار

31. تير 1399 - 0:41   |   کد مطلب: 38592
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از انجام یکصد هکتار جنگلکاری در شهرستان تویسرکان خبر داد.

به گزارش رودآور؛ اسفندیار خزائی با اشاره به طرح  جنگلکاری یک هزار هکتاری در استان همدان طبق تاکید استاندار اظهار کرد: سال گذشته ۲ هزار هکتار  جنگلکاری در سطح استان با بذرکاری و صنوبرکاری انجام شد.

وی با بیان اینکه سهم تویسرکان ۱۰۰ هکتار بود که در این شهرستان دو برابر جنگلکاری داشتیم گفت: هدفگذاری استان در سال جاری یک‌هزار هکتار است که طبق برنامه سهمیه امسال تویسرکان هم ۱۰۰ هکتار تعریف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در ادامه با اشاره به وجود گیاهان دارویی، خوراکی و گیاهان معطر در مراتع افزود: اقدامات خوبی طی سال گذشته در تویسرکان چون قرق، کپه‌کاری و ذخیره نذورات و ساخت آبشخورها برای عشایر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان به طور کامل تحت حوزه آبخیز گاماسیاب است که این سرشاخه از حوزه آبخیز اهمیت بسزایی دارد بیان کرد: هر هکتار عملیات آبخیزداری می‌تواند ۲۷۰ متر مکعب جلوگیری از کنترل سیل رسوب، ۸۱ متر مکعب تولید، ذخیره و استحصال آب و دو تن تولید علوفه را رقم بزند و از فرسایش و رسوب و مسائلی اینگونه جلوگیری کند.  

خزائی با بیان اینکه حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع در حوزه‌های آبخیزداری است ادامه داد: تویسرکان به لحاظ قرارگرفتن در جنوب، بارندگی خوب، مراتع مناسب، عرصه‌های جنگلی و ذخیرگاه‌های چون دارستان، آرتیمان، فاران، گزندر سرابی و سرکان یکی از شهرستان‌های خوب استان است که برای توسعه این ظرفیت برنامه‌های خوبی در دستور کار داریم.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: منابع طبیعی تویسرکان حدود ۸۸ هزار هکتار وسعت دارد که از این مساحت حدود ۱۳ هکتار ذخیرگاه‌های جنگلی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان