آخرین اخبار

20. مرداد 1399 - 5:12   |   کد مطلب: 38701
وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
شیطنت انگلیسی ها برای دور زدن آسمان ایران
اسلامی گفت: یک شرکت انگلیسی، خط هوایی جدیدی باز کرده تا با قیمت بسیار پایین شرکت‌های هواپیمایی را ترغیب به عبور از شرق عراق کند که البته به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان هواپیمایی کشور و همچنین مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه در سازمان هواپیمایی کشوری موضوع تغییر سیاست این بخش همواره حائز اهمیت بوده است، گفت: بر اساس تصمیم هیئت دولت و طبق دستور رییس جمهور این تغییر انجام شد تا شاهد ایجاد انضباط فراگیر در صنعت هوانوردی کشور باشیم.

او گفت: فرد منصوب شده دارای دانش بالایی است و ما با انتصاب این فرد شاهد اتفاقات موفقی در حوزه هوانوردی خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای سازمان هواپیمایی کشوری توسعه تعاملات با ایکائو و همچنین شرکت‌های هواپیمایی و کشور‌های گوناگون در ارجحیت است و این اقدامات همواره در اولویت برنامه‌های این بخش به شمار می‌رود.

او گفت: سفر هوایی بخشی از بیماران کرونایی کاملاً تکذیب می‌شود و طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا جا به جایی و یا خروج فرد کرونایی و حرکت آن‌ها در خارج از منزل جرم است و تا کنون هم شرکت‌های هواپیمایی افراد بیمار کرونایی را جا به جا نکرده‌اند.

این مقام مسئول افزود: بنابراین به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد که بیمار کرونایی با هواپیما مسافرت کند.

به گفته اسلامی همچنین در تمامی فرودگاه‌های کشور تب‌سنجی انجام می‌شود و در صورتی که فردی مشکوک به کرونا باشد از ورود او به داخل هواپیما یا فرودگاه‌ها جلوگیری می‌شود.

او با بیان اینکه عابدزاده در ۵ سال سیاست خود در سازمان هواپیمایی کشوری خدمت کرده و تغییر او نیز به دلیل ضرورت‌های سازمان بوده تا شاهد تغییر و تحول در این بخش باشیم.

بیشتر بخوانید

توضیحات رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری درباره حواشی دوران مدیریتش

اسلامی با بیان اینکه آسمان ایران امن‌ترین آسمان کشور به شمار می‌رود و به عنوان استراتژیک‌ترین آسمان برای پرواز‌های عبوری است، گفت: البته شیطنت‌هایی هم در این بخش صورت گرفته و به دلیل مداخلات استکبار جهانی که وانمود می‌کند آسمان ایران نا امن است برخی اطلاعیه‌هایی را صادر کرده است.

او یادآور شد: یک شرکت انگلیسی در منتها علیه خط شرقی عراق یک خط هوایی باز کرده و به قیمت بسیار نازل شرکت‌های هواپیمایی را ترغیب به عبور از این منطقه می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اما کاهش پرواز‌ها به ویژه پرواز‌های خارجی به دلیل شیوع کرونا بوده و ما در خصوص آسایش میزان پرواز‌های خارجی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

او گفت: با روشنگری سعی خواهیم کرد برخی مداخلات را از سر راه برداریم.

اسلامی در خصوص شاغل و یا بازنشسته بودن رؤسای جدید سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: هر دو امیر شاغل هستند و بازنشسته نیستند.

این مقام مسئول همچنین درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی هم گفت: جعبه سیاه DVR و CVR جعبه‌های سیاه هواپیمایی اوکراینی در کشور فرانسه بازخوانی شده و محتوای آن‌ها با هم تطبیق داده شده‌اند و منتظر گزارش نهایی هستیم.

او یادآور شد: کشور‌های دیگری هم در این خصوص بیانیه صادر کرده اند که برای ما هیچ اهمیتی ندارد و ما طبق آنکس تیز و ایکائو کار خود را انجام می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ناوبری آسمان کشور را انجام می‌دهد و این کار عملیاتی است و این به نوعی کالیبراسیون سیستم است که ایمنی پرواز را تعیین می‌کند.

اسلامی در پایان تصریح کرد:‌ درباره خرید فلای چک هم آقای عابدزاده توضیح دادند، در حال حاضر ابهامی از سوی دستگاه‌های نظارتی وجود دارد و گزارش اگر بر اساس حقیقت باشد ما حتما برخورد می‌کنیم، اما اینکه با آبروی اشخاص و نظام برخورد شود، درست نیست و باید مشکلات در فضای خودمان بررسی شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان