آخرین اخبار

12. شهريور 1399 - 21:06   |   کد مطلب: 38797
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:
امسال ۲۸۵ هزار دانش آموز همدانی راهی مدرسه می‌شوند
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه امسال ۲۸۵ هزار دانش آموز همدانی ثبت نام کرده و راهی مدارس می‌شوند، گفت: از این تعداد ۱۶۷ هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی هستند.

به گزارش رودآور؛ محمد پورداوود در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه آغاز به‌کار خواهد کرد و دستگاه تعلیم و تربیت استان برای بازگشایی مطلوب مدارس آماده است، گفت: از سویی در زمینه اجرای سناریوهای پیش‌بینی شده نیز آمادگی کامل وجود دارد.

وی در این خصوص با بیان اینکه اگر شیوع ویروس کرونا ادامه داشت و استان در وضعیت زرد بود، مدارس به‌صورت نوبتی و دوره‌ای تشکیل می‌شوند؛ گفت: در این صورت نیمی از دانش‌آموزان در روزهای زوج و نیمی دیگر در روزهای فرد به مدرسه می‌روند و در صورتی که وضعیت قرمز باشد، مدارس به‌صورت مجازی کلاس‌ها را برگزار خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در این راستا منتظر آخرین اعلام نظر از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا هستیم، عنوان کرد: نتیجه نهایی با مشخص شدن وضعیت شهرستان‌های همدان به لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا و فردا اعلام خواهد شد.

پورداوود عنوان کرد: در زمینه بازگشایی مدارس، همواره تابع برنامه‌ها و مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا هستیم و در حال حاضر نیز با توجه به سناریوهایی که استان را سفید، زرد، نارنجی و قرمز دیده، سعی شده تا نیروی انسانی، تجهیزات و زیرساخت‌ها و البته بسترهای آموزشی مناسبی را فراهم کنیم.

درس نامه‌ها، جزوات خلاصه شده و لوح‌های فشرده‌ای حاوی توضیحات دروس تدوین شده و در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار خواهد گرفتوی با بیان اینکه در صورت قرار گرفتن در شرایط قرمز کرونا، مدارس تعطیل خواهد شد، اظهار کرد: درس نامه‌ها، جزوات خلاصه شده و لوح‌های فشرده‌ای حاوی توضیحات دروس تدوین شده و در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار خواهد گرفت تا در صورت برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی، با مشکلی در آموزش روبرو نشویم و در مناطقی که وضعیت سفید است، آموزش‌ها همچون سال‌های گذشته و به‌صورت حضوری به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: با دایر کردن کلاس‌های درسی در روزهای پنجشنبه سعی داریم تمام دانش‌آموزان در نقاط زرد حداقل سه روز در هفته به‌صورت حضوری در کلاس درس باشند.

وی با بیان اینکه امسال ۲۸۵ هزار دانش آموز همدانی ثبت نام کرده و راهی مدارس می‌شوند، گفت: از این تعداد، ۱۶۷ هزار نفر آنها در دوره ابتدایی قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در خصوص دغدغه والدین نسبت به حضور فرزندشان (به ویژه در مقطع ابتدایی) در مدارس نیز مطرح کرد: ما دغدغه سلامت همکاران و دانش‌آموزان را داریم و سلامت این عزیزان اولویت ما است و به لحاظ بهداشتی نیز این اطمینان را به خانواده‌های همدانی می‌دهیم که تمامی حساسیت‌های لازم را مدنظر داریم.

وی با تاکید بر اینکه برای هر سناریو، برنامه ریزی هایی به عمل آمده است، گفت: دغدغه والدین دانش آموزان را به خوبی درک می‌کنیم.

پورداوود ادامه داد: بوفه‌ها در مدارس دایر نخواهد بود از سویی، زمان زنگ‌های تفریح را به حداقل ممکن خواهیم رساند تا میزان مراودات دانش‌آموزان در کمترین حد باشد و تمامی بحث‌های بهداشتی و پروتکل‌ها را در مدارس رعایت خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پاسخ به اینکه آیا حضور دانش آموزان در مدارس اجباری خواهد بود یا خیر؟ مطرح کرد: این موضوع هنوز مشخص نیست و آخرین وضعیت فردا مشخص خواهد شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان