آخرین اخبار

5. مهر 1399 - 6:12   |   کد مطلب: 38864
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه امروز بازخوانی و درس آموزی از وقایع جنگ تحمیلی ضرورت دارد، گفت: آنچه که سبب ماندگی و "مقدس" شدن دفاع ملت ما در جهان شد، حرکت تکلیف مدارانه رزمندگان ما در دفاع از اسلام بود.

«محمدرضا عدالتخواه» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: اگر امروز در دنیا حرفی برای گفتن داریم و می توانیم صلابت جمهوری اسلامی را به رخ استکبار جهانی بکشانیم، مدیون و مرهون رشادت های شهدا و رزمندگان، صبر و ایثار خانواده های معزز آنان و نیز تحمل رنج های و سختی هایی است که جانبازان و آزادگان ما بر جان خریدند.

*شهدا همچون عارفان بالله حرکت خود در دفاع از اسلام را ماندگار کردند

وی با بیان اینکه آن رشادت ها و از خودگذشتگی ها امروز مسئولیت ما را دشوار کرده است، اظهار کرد: اگر وصتینامه های شهدا را بازخوانی کنیم، احساس می شود که یک عارف بالله آن وصیت نامه ها را نوشته است، هم آنانی که به قصد قرب الهی و با خلوص نیت و تکلیف مداری حرکت ماندگار خود را با توکل بر خداوند متعال آغاز کردند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: همگان مشاهده می کنند که دفاع ملت ما به نام دفاع مقدس نام گرفته است، در جهان بسیاری از جنگ ها و مدافعات انجام شده، اما در هیچ برهه ای از تاریخ به جزء دوران هایی که ائمه اطهار(ع) بودند هیچ جا کسی نشنیده و ندیده که کلمه "مقدس" وجود داشته باشد.

* دفاع از اسلام، دفاع ملت ما را مقدس کرد

عدالتخواه تصریح کرد: در جنگ های دیگر جهان در نهایت حرف تنها بر سر آب، خاک و تمامیت ارضی بوده است، در حالی که رزمندگان غیور ما از اسلام و اسلامیت نظام دفاع کردند، از این رو عنوان مقدس به دفاع ملت ما اختصاص یافته است.

*ضرورت بازخوانی و درس آموزی از دفاع مقدس/تکلیف مداری شاخصه شهدا

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز باید درس های آموزنده دفاع مقدس بازخوانی شود، عنوان کرد: این بازخوانی ها و درس آموزی ها از دفاع مقدس به ما نشان می دهد که باید بدانیم همچون شهدا به قصد قرب الهی، با خلوص نیت و تبعیت محض از منویات رهبری با تکلیف مداری، وظایف محوله را انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان از نقش دستگاه قضایی چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن یاد کرد و گفت: جدای از آنکه بسیاری از رؤسا، قضات و کارمندان دستگاه قضایی همپای ملت غیور در جبهه های جنگ در برابر رژیم تا دندان مسلح بعث ایستادند و مردانه از جان خود گذشتند، بسیاری از خدمات قضایی نیز در دوران دفاع مقدس ارائه شد.

*نقش دستگاه قضاء در دوران دفاع مقدس

عدالتخواه تصریح کرد: همکاری با ارگان های متولی در برقراری امنیت داخلی برای آسودگی خیال رزمندگان در جبهه ها، مسئله شناسایی دلیرمردان مفقودالاثر پس از بازگشت پیکرهای مطهرشان و تعیین و تأکید بر حدود و ثغور وجب به وجب از این آب و خاک در زیرمجموعه های مرتبط  با دستگاه قضایی محقق شده است.

زنگنه

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان