آخرین اخبار

14. مهر 1399 - 19:34   |   کد مطلب: 38894
رئیس کل دادگستری استان همدان با اعلام اینکه دو طرح ابتکاری و پیشنهادی ساآب و ستاد تألیف قلوب دستگاه قضایی همدان به زودی در سطح کشور اجرایی می شود، گفت: استواری در احکام ارائه شده از سوی قضات و نیز زمینه سازی برای مصالحه و ایجاد صمیمیت و رفاقت در بین آحاد مردم هنر دستگاه قضایی محسوب می شود که با طرح های ابتکاری همچون ستاد تألیف فلوب محقق شدنی است.

به گزارش رودآور؛ «محمدرضا عدالتخواه» عصر امروز در جمع قضات دادسرای مرکز استان با اشاره به راه اندازی سامانه ارزشیابی آرای بدوی محاکم دادگستری استان همدان (ساآب) و اجرایی شدن طرح تألیف ستاد قلوب در همدان، گفت: به تازگی این طرح ها در همایش سراسری شوراهای قضایی استان ها مطرح شد و مورد پذیرش قرار گرفت.

وی اظهار کرد: قرار است با هماهنگی های انجام شده دو طرح مذکور پس بررسی های نهایی در سطح کشوری اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: زمینه سازی برای مصالحه و ایجاد صمیمیت و رفاقت به عنوان مهارت های زندگی در بین آحاد جامعه، باید هنر دستگاه قضایی باشد و این مسئله بی تردید با دو کمیته تعریف شده مصلحین و معتذرین ذیل ستاد تألیف فلوب محقق شدنی است.

وی تصریح کرد: بنابراین دستگاه قضایی همدان آتش به اختیار ایجاد ستاد تألیف قلوب را طرح ریزی کرد و اینک شرایطی فراهم شده که با برنامه ریزی های مدون در هر گروه و قشر می توانیم از معتمدین آنان برای ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده های قضایی بهره مند شویم.

رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: راه اندازی سامانه ارزشیابی آرای بدوی محاکم دادگستری استان همدان (ساآب) نیز می تواند در ارائه احکام قوی و استوار بسیار مؤثر واقع شود.

عدالتخواه در ادامه گفت: صیانت از سلامت دستگاه قضایی، رفتن به سمت اجرای سیاست های کلان دستگاه قضایی درخصوص مجازات های جایگزین و حبس زدایی، حفظ کرامت انسانی در همکاران و ارباب رجوها، رفع موانع تولید با اتکاء به اجرای قانون در حمایت از تولیدکنندگان، راه اندازی شورای حل اختلاف در زندان ها، تسریع در رسیدگی به پرونده های معوقه و نیز ایجاد زمینه برای تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی با بهره مندی از دادرسی التکرونیکی بخشی از اولویت ها و فعالیت هایی دستگاه قضایی محسوب می شود که در دست اجرا است.

وی همچنین با بیان اینکه در 10 ماه گذشته 880 زندانی در استان مشمول عفو شدند، تصریح کرد: تلاش دستگاه قضایی استان بر آن است تا سیزدهم آبان ماه سال جاری و همزمانبا میلاد نبی مکرم اسلام(ص) تعداد قابل توجه دیگری از زندانیان همدانی که شرایط لازم را دارند مشمول عفو قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان همدان به مسئله  سازش و مصالحه در پرونده های قتل در سطح استان هم اشاره کرد و افزود: در این خصوص از ابتدای سال گذشته تا کنون 19 فقره سازش و مصالحه در پرونده های قتل محقق شده است.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان