آخرین اخبار

28. مهر 1399 - 0:14   |   کد مطلب: 38953
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از پرداخت بیش از 3 میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان تویسرکانی خسارت‌دیده از سیل سال 98 خبر داد و گفت: همچنین در این زمینه یک میلیارد تومان هم به صورت تسهیلات کم بهره به متقاضیان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سال گذشته بر اثر سیل اوایل فروردین ماه، خسارت بسیاری به خانه ها و زیرساخت های استان همدان وارد شد.در این بین شهرستان تویسرکان هم مستثنی نبود و علاوه بر خانه هایی که سیل سبب تخریب جزئی یا کامل آن اماکن شده بود، به زمین های باغی و زراعی و نیز دامداران خسارات بسیاری تحمیل شد، به نحوی که محل نگهداری دام و طیور تعداد قابل توجهی از روستاییان دچار آسیب شد و آوار ریخته شده بلای جان دام هایشان بود.
تحمیل شدن هزینه های بسیار به کشاورزان، باغداران و دامدارانی که به طور عمده منبع درآمدی جزء این نداشتند، زندگیشان را فلج کرده بود.بی تردید آنان حتی درصورت دریافت تسهیلات هم توان بازگرداندن هزینه ها را نداشتند، از این رو جهاد کشاورزی در حد توان خود با اعطای تسهیلات بلاعوض یا کم بهره در حمایت از آنان به میدان آمد.
در این باره «مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به سیل ویرانگر ابتدای سال 98، گفت: در این خصوص یک هزار و هفت گزارش از سوی فعالان حوزه کشاورزی و دامداری شهرستان به دست ما رسید که 591 مورد آن منجر به تشکیل پرونده و در سامانه سجاد ثبت شد.
وی اظهار کرد: در واقع با نظر کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی و با بررسی آن گزارش ها،  416 مورد از  یک هزار و هفت مورد به دلیل عدم تأیید خسارت از سوی کارشناسان مشمول دریافت تسهیلات بلاعوض یا کم بهره نشد.
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: جهاد کشاورزی در حمایت از دامداران، کشاورزان و باغداران خسارت دیده از آن سیل، پس از تأیید کارشناسان به متقاضیان یک میلیارد و 349 میلیون و 477 هزار و پانصد تومان کمک  بلاعوض اعطاء کرد که رقم قابل توجهی است. 
اکبری به مسئله خسارت وارده به زیرساخت های حوزه کشاورزی از جمله راه های بین مزارع و قنوات هم اشاره و گفت: در این بخش نیز در حدود یک میلیارد میلیون تومان برای احیاء قنوات، 550 میلیون تومان برای جاده بین مزارع و 560 میلیون تومان نیز برای کانال های آبیاری به صورت بلاعوض اختصاص یافت.
وی همچنین اعلام کرد: در حدود یک میلیارد تومان هم تسهیلات کم بهره برای بخش کشاورزی و باغداری تویسرکان با هدف جبران خسارت وارده از سیل به متقاضیان اعطاء شد.
زنگنه
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان