آخرین اخبار

3. آبان 1399 - 6:49   |   کد مطلب: 38964
رئیس اداره اوقاف تویسرکان گفت: از محل نیات واقفین نیک اندیش از ابتدای سال تاکنون 300 بسته معیشتی به ارزش 90 میلیون و همچنین 78 بسته لوزام التحریر به ارزش 15 میلیون تومان تهیه و بین نیازمندان به ویژه در مناطق روستایی توزیع شد.

«مهدی محمدظاهری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ به مناسبت هفته وقف گفت: درشهرستان تویسرکان 125 موقوفه منفعتی وجود دارد، بدان معنا که درآمدزایی این موقوفات صرف امور خیریه متعدد می شود.
وی با بیان اینکه در راستای عمل به نیات واقفین خیر اندیش از ابتدای سال تاکنون در بخش مدارس علوم دینی 15 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده، اظهار کرد: همچنین 54 میلیون تومان در اجرای نیات مذهبی واقفین از جمله روضه خوانی ائمه اطهار(ع)، عزاداری و تعزیه داری 54 میلیون تومان هزینه شده است.
رئیس اداره اوقاف تویسرکان افزود: برای بازسازی و مرمت مساجد 45 میلیون تومان، نیات مرتبط با امور خیریه 75 میلیون تومان، عمران و آبادانی بقاع متبرکه سه میلیون تومان، حفظ و نگهداری از موقوفات 44 میلیون تومان و برای امور اجتماعی 6 میلیون تومان هزینه شده است.
محمدظاهری اعلام کرد:از محل نیات واقفین نیک اندیش در این مدت 300 بسته معیشتی  به ارزش 90 میلیون تومان تهیه و بین نیازمندان به ویژه در مناطق روستایی توزیع شد.
 وی از تهیه 78 بسته لوزام التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت در سراسر شهرستان به ارزش  بیش از15 میلیون تومان خبر داد و گفت: 15 میلیون تومان نیز برای تهیه نان و توزیع بین نیازمندان هزینه شده است.
رئیس اداره اوقاف تویسرکان در ادامه به برگزاری مسابقات قرآن در استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این زمینه سه نفر از بانوان تویسرکانی موفق شدند رتبه های استانی را کسب کنند، سمیه جهانی رتبه نخست دعاخوانی، فائزه آقاملایی نفر دوم بخش ترتیل قرآن کریم و فرشته بیاتی به عنوان نفر دوم در بخش حفظ کل قرآن معرفی شدند.
محمدظاهری با بیان اینکه مسابقات حفظ پنج جز قرآن کریم هم در سطح شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: به هر کدام از شرکت کنندگانی که در این دوره از رقابت ها امتیاز بالای 70 درصد را کسب کرده بودند، به زودی 500 هزار تومان هدیه اعطاء می شود.
وی همچنین از تشکیل شورای خیریه با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای امور خیریه متعدد خبر داد و گفت: بدین ترتیب این شورا توسط معتمدین اداره می شود و در این زمینه تا این لحظه تصمیم به تهیه سه جهیزیه و رساندن آن به دست خانواده های مستحق گرفته ایم.
رئیس اداره اوقاف تویسرکان از واقفین نیک اندیش خواست با توجه به شیوع کرونا و آسیب دیدن معیشت قشر قابل توجهی از جامعه، وقف های خود را با عنوان کلی رسیدگی به امور خیریه در هر زمینه ای در نظر بگیرند تا دست اداره اوقاف در تمامی حوزه های کمک رسانی به محرومان و نیازمندان باز باشد.
زنگنه
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان