آخرین اخبار

22. آبان 1399 - 15:32   |   کد مطلب: 39035
رئیس پلیس راهور استان همدان تعریض جاده ها بدون توجه به جابجایی تیرهای برق حاشیه راه ها را حادثه آفرین دانست و گفت: در تعریض جاده ها نظر کارشناسی شرکت برق در خصوص جابجایی تیرها اخذ شود.

به گزارش رودآور به نقل از سرهنگ علی فکری پیش از ظهر پنج شنبه در نشستی با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به عوامل بروز تصادفات در جاده‌ها اظهار کرد: در حوادث جاده‌ای سه علت مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل علل اولیه، علل واسط و علل قضائی یا تامه تصادفات است.

سرهنگ فکری با بیان اینکه ابنیه و ساخت و سازها و عواملی که در مسیر خودرو قرار می‌گیرد عوامل تشدیدکننده تصادفات هستند، گفت: آنچه در تصادفات مورد بررسی قرار می‌گیرد این است که چه عاملی باعث تسهیل و تشدید وقوع تصادف است.

وی با بیان اینکه در برخورد خودرو با تیر برق نیز گاه شرکت توزیع نیروی برق مقصر شناخته می‌شود، افزود: این امر به دلیل وجود برخی تیرهای برق موجود در مسیر جاده‌ها و معابر است که با توجه به عریض شدن شانه جاده و معابر جابجایی آنها صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان عنوان کرد: باید در کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای همتای استان همدان بحث جابجایی تیرهای برق مطرح و مصوبه‌ای در این زمینه تصویب شود تا قبل از هر اقدامی این موضوع نیز مدنظر قرار گیرد و همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت قانون شوند.

وی ادامه داد: در صورت وجود این مصوبه ارگان‌های متولی که نسبت به تعریض جاده‌ها و معابر اقدام می‌کنند قبل از آغاز پروژه نظر کارشناسی شرکت برق در خصوص جابجایی تیرها و هزینه مورد نیاز را استعلام می‌کنند و قبل از اجرای پروژه تیرهای برق موجود جابجا می‌شود.

جانشین پلیس راه استان همدان نیز در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ سلامت مردم عنوان کرد: رعایت حریم جاده‌ها از جمله موارد مهمی است که در تأیید کار پروژه‌ها و همچنین صلاحیت صنوف بر آن تأکید می‌شود.

سرهنگ غلامعلی همایی عنوان کرد: با تقویت گشت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان می‌توان مواردی که حریم شبکه‌های برق را رعایت نمی‌کنند به سرعت شناسایی و با آن برخورد کرد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان