آخرین اخبار

25. آبان 1399 - 14:49   |   کد مطلب: 39044
مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: کتابخانه تخصصی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با بیش از پنج هزار جلد کتاب تاریخی در همدان راه اندازی شده است.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، میثاق گودرزی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از کتابداران مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اشاره به جایگاه مهم و تأثیرگذار کتابخانه ملی ایران در ترویج کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه در بین قشرهای مختلف جامعه افزود: یکی از سیاست‌های کلان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ارتقا سطح کیفی کتابداری و حرکت به سمت کتابداری تخصصی در کشور بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ملی «مکتب و مهتاب» در مناطق مختلف کشور افزود: مجمع کتابخانه های بزرگ و تخصصی استان همدان (مکتب) با پیگیری واحد کتابخانه این مرکز از سه سال پیش کار خود را در استان همدان آغاز کرده و با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گام‌هایی در این حوزه برداشته است.

گودرزی بر معرفی و تسهیل در دسترسی به منابع کتابخانه های تخصصی و کتب خطی نادر استان همدان تاکید کرد و افزود: منابع کمیاب کتابخانه های حوزه علمیه همدان، دانشگاه بوعلی سینا و موقوفه بها الملک در کنار کتب موجود در مرکز اسناد همدان منابع مهمی برای محققان است که باید با اتخاذ تصمیم کاربردی، در اختیار تاریخ پژوهان قرار گیرند.

وی گفت: کتابخانه تخصصی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با بیش از پنج هزار جلد کتاب تاریخی از سال ۱۳۷۱ در همدان راه اندازی شده و صدور فیپا، شاپا، ثبت واسپاری منابع کتابی و غیر کتابی و مشاوره تخصصی از جمله فعالیت‌های این بخش است.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در پایان از زحمات راهله فتوحی و مریم سعادت کتابداران متخصص این مدیریت تجلیل و قدردانی کرد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان