آخرین اخبار

26. آبان 1399 - 20:05   |   کد مطلب: 39049
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در همدان خبرداد
فوت روزانه ۱۵ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در استان همدان
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در همدان گفت: شمار فوتی‌های مبتلا به کرونا درهمدان به ۱۵ نفر درروز رسیده و باید بار دیگر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی را به مردم گوشزد کنیم.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، اسدالله ربانی مهر بعدازظهر دوشنبه در ستاد مدیریت استانی مقابله با کرونا در همدان با بیان اینکه با وجود ابلاغ بخشنامه برای مدیریت بیماری کرونا از حدود یک ماه پیش متأسفانه برخی از نهادها نسبت به اجرای مفاد آن بی‌توجه هستند، گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا با بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، نشریات و فضای مجازی وارد کار شده است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در همدان عنوان کرد: سعی شده از طریق تبلیغات محیطی نیز در زمینه آگاه سازی مردم وارد کار شویم.

وی با بیان اینکه هم اکنون با افزایش تعداد متوفیان مبتلا به کرونا در استان همدان روبرو هستیم، گفت: در حال حاضر شمار فوتی‌های مبتلا به کرونا به ۱۵ نفر در روز رسیده و باید در موج سوم کرونا بار دیگر موارد بهداشتی و پیشگیری را به مردم معرفی و در مسیر آگاه سازی گام برداریم.

ربانی مهر به آمارهایی در این زمینه اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های ارائه شده توسط علوم پزشکی علت ابتلای ۵۳ درصد بیماران به ویروس کرونا حضور در مراسم دورهمی و ۳۹ درصد نیز به سبب شرکت در مراسم عروسی و عزا بوده است و بدین ترتیب نقش آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی در این راستا حائز اهمیت است.

وی به محدودیت‌های جدید پیش رو در سه بخش از روز شنبه یکم آذرماه اشاره کرد و گفت: این محدودیت‌ها در استان همدان اجرایی خواهد شد و بر اساس آن تمامی مشاغل به جز مراکز درمانی، امدادی و فروشگاه‌های تأمین مواد غذایی تعطیل و برای ورود و خروج خودروها نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان در خصوص اعمال محدودیت‌هایی در زمینه ساعت کاری مشاغل و تعطیلی برخی مشاغل از ساعت ۱۸ نیز مطرح کرد: ۸۰ درصد اصناف همدان با ستاد کرونا همراهی لازم را داشتند.

ربانی مهر عنوان کرد: برخی مشاغل مانند مشاورین املاک از ساعت ۱۸ به بعد نیز فعال بودند که برخورد مناسبی با متخلفان در یک هفته گذشته صورت گرفت.

وی با بیان اینکه وضعیت اتوبوسرانی و ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری همدان نیز مناسب شده است، اظهار کرد: در این زمینه، ضدعفونی ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری صورت گرفت اما همچنان شاهدیم که خودروهای ون با وجود افزایش کرایه مسافر و تاکید بر سوار کردن شش نفر همچنان ۹ مسافر سوار و جابجا می‌کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان