آخرین اخبار

26. آبان 1399 - 21:07   |   کد مطلب: 39050
در حالی که نزدیک به دو هفته از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گذرد اما ترامپ همچنان از پذیرش شکست در انتخابات سر باز میزند.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ - واقعیت آن است که اگر حتی در روزهای اول پس از مشخص شدن نتیجه، ترامپ هنوز امیدوار بود تا سرنوشت انتخابات را به نفع خود تغییر دهد اما در شرایط حاضر هیچ امیدی به تحقق این رویا ندارد اما او همچنان بر پیروزی اش در انتخابات تاکید می کند تا هفتاد و چند میلیون رای دهنده امریکایی را برای حضور مجدد خود در انتخابات 2024 نسبت به خود مایوس نکند. ترامپ می خواهد با این روش به انها تعلیم و تفهیم کند که تا اخرین لحظه برای دفاع از آنچه حق مسلم و البته تضییع شده آنها و خود معرفی می کند مردانه ایستاده است.

- به نظر می رسد ترامپ برای حضور آینده خود یا یکی از بستگان نزدیکش در انتخابات بعدی آمریکا شدیدا نیازمند حفظ جماعت هفتاد و سه میلیونی رای دهندگان کنونی است.

- ترامپ هم متاثر از روانشناسی خاص خود نمی تواند بپذیرد حاصل انتخابات به نفع او نبوده است و هم نمی خواهد بپذیرد در سایه مدل حکومتی و مکانیسم انتخاباتی کشورش هم سرنوشت با رقیب پیشین خود یعنی هیلاری کلینتون شده است به همین خاطر است که بعضا از او مواضعی ضد و نقیض صادر می شود چنانکه در کنار تاکیداتش بر پیروزی در انتخابات بیاناتی ارائه می کند که حکایت از ناامیدیش در تثبیت این پیروزی است. ترامپ در اولین سخنرانی خود درخصوص کشف واکسن کرونا اعلام کرد دولت من کشور را قرنطینه کامل نخواهد کرد اما نمی دانم دولت بعد با این مساله چه بکند.

- مجموعه این شواهد انتقال مسالمت امیز قدرت در امریکا را پیچیده نشان می دهد هر چند ترامپ چاره ای جز پذیرش واقعیتی بنام خداحافظی با کاخ سفید ندارد.

- همه مواضع و رفتار بعد از انتخابات ترامپ بیش از هرکس وابستگان او در منطقه خاورمیانه را دچار عذاب کرده است عربستان و رفقای منطقه ای این کشور اگرچه دیر هنگام و محافظه کارانه به بایدن تبریک پیروزی گفتند اما به نظر شدیدا خوفناک هستند که ورق به سود ترامپ برگردد. این خوف و دلهره بیشتر بخاطر آن است که اولا در طول 4 سال گذشته همه تخم مرغ هایشان را در سبد ترامپ گذاشتند و در عین حال ترامپ را بیشتر از خود او باور کرده بودند!

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان