آخرین اخبار

8. آذر 1399 - 23:13   |   کد مطلب: 39108
رحمانی فضلی گفت: در ۱۶۰ شهر که طرح محدودیت‌های تردد و فعالیت صنوف اجرا می‌شود روند ابتلای بیماری کرونا رو به پایین است.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شامگاه شنبه هشتم آذرماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر ضمن تسلیت شهادت شهید فخری زاده، در مورد اجرای طرح محدودیت کرونایی گفت: عملکرد و هماهنگی بیش از ۳۳ دستگاه اجرایی در هفته اول محدودیت ها خوب بوده است. طرح محدودیت های دوهفته ای ۷حلقه اجرایی دارد لذا روند بستری بیماران کرونایی رو به کم شدن است.

او با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در کشور افتاده است اظهار کرد: هماهنگی مورد نیاز برای اجرای طرح در سطح وسیع ملی نیز اجرا شده است و همه دستگاه‌ها به وظایف خودشان آشنا هستند و مسیر برای همه کاملا مشخص است و این موضوع باعث هم افزایی و همکاری‌های بسیار خوب شده که نتایج آن خود را نشان می‌دهد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه بحث ممنوعیت فعالیت‌ها و تردد خودرو‌ها یکی از هفت قسمت طرح است، افزود: در ۱۶۰ شهر که این طرح محدودیت تردد و فعالیت صنوف اجرا می‌شود روند ابتلای بیماری کرونا رو به پایین است و در استان بوشهر فوتی‌ها به صفر رسیده، در خراسان جنوبی از ۱۶ تا ۱۷ فوتی در روز به ۶ و ۷ نفر رسیده ایم و روند خوبی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: مردم به خوبی در اجرای این طرح کمک کردند و ۸۰ درصد خودشان ممنوعیت فعالیت صنوف و تردد‌ها را رعایت کردند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه موضوع تعطیلی ادارات تهران مطرح نیست، خاطر نشان کرد: امروز در جلسه ستاد تصریح شد که روسای ادارات می‌توانند کمتر از یک سوم هم از کارمندان خود استفاده کنند.

فرمانده قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته نقاط ضعف و آسیب‌ها مشخص شد گفت: در ۳۸ جلسه ستاد بیش از ۳۴۰یا ۳۵۰ مصوبه به ۳۳ دستگاه اجرایی ارائه شد و همه دستگاه‌ها گزارشات، ایرادات و اشکالات را دادند و متناسب با آن برنامه‌ریزی انجام شد.

وی ادامه داد: برای ۴۳ شهر و ۴۶ شهری که در دو مقطع ۵ آبان و ۱۴ آبان محدودیت‌ها اتفاق افتاد، گزارشات نشان دهنده این است که بیش از ۶۰ درصد شهر‌ها مسیر خودشان را از طرف قرمز به سمت نارنجی سوق دادند لذا بستری‌ها رو به کاهش است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه چنانچه ۲ درصد مردم به بیماری مبتلا باشند جان ۹۸ درصد دیگر به خطر می‌افتد، خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنم با مشاهده کوچکترین نشانه‌های ابتلا به بیماری کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وزیر کشور در مورد نظارت بر اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونایی گفت: بیش از ۵۰۰ هزار بازدید تنها توسط نیروی انتظامی گزارش شده است و ۲۳۲ هزار و ۷۵۰ مورد تذکر داده شده است و بیش از ۱۲ هزار مورد پلمب انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری برخی جلسات مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: ما هر کجا که ببینیم دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود تذکر می‌دهیم. آقای نمکی به هیأت رئیسه نامه نوشتند، اما دوستان استدلالشان این بود سقف مجلس شورای اسلامی بلند است و فضای بزرگی دارد و با استفاده از اتاق‌های جانبی این جلسات برگزار می‌شود.

وزیر کشور  گفت: در پیش بینی‌ها فکر می‌کردیم که در مرحلۀ نخست بعد از اعلام، مردم خودشان حدود ۶۰ درصد رعایت کنند، اما واقعا خود مردم بیش از ۸۰ درصد رعایت کردند.

 رحمانی فضلی با اشاره به اینکه  روند بیماری در خیلی جا‌ها نزولی است  ادامه  داد:  ۸۵ درصد مردم خودشان خطر و اهمیت موضوع را درک و تعطیل کرده اند، البته از مشکلات اصناف خبر داریم و تا جایی هم دولت توانسته کمک کرده است و می‌کند، اما موضوع سلامت و جان همه مردم است.

 رحمانی فضلی شناسایی ۱ یا ۲ درصد مبتلایان و ناقلان بیماری را بسیار مهم بر شمرد و افزود: اگر نتوانیم این ۲ یا ۳ درصد مبتلا و ناقلان را که بیماری را منتشر می‌کنند شناسایی و مدیریت کنیم جان بقیه مردم که۹۷ درصد است به خطر می‌افتد.

او  با اشاره به افزایش تست‌های پی سی آر و تست‌های سریع  برای شناسایی زودتر بیماران گفت: روزانه حدود ۴۰ هزار تست پی سی آر انجام می‌شود که روزانه ۵۰ هزار تست به آن اضافه خواهد شد که این اقدام بسیار بزرگی است.

وزیر کشور  به رهگیری بیماران با کد ملی آن‌ها اشاره کرد و افزود: این کار از اقدام‌های بسیار خوبی است که با همکاری وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت و راه و شهرسازی اتفاق افتاده است و بیماران را از طریق شماره ملی در پایانه‌ها و فرودگاه‌ها شناسایی می‌کنند و مقرر شد که این کار تسری پیدا کند.

او با اشاره به اینکه همه کسانی که به اداره‌ها مراجعه می‌کنند برای دریافت خدمات، کارت ملی همراه داشته باشند که موجب می‌شود بیماران، شناسایی و خدمت به آن‌ها ارائه نشود اظهار کرد: 

 دستگاه‌ها باز و فعال هستند منتهی تعداد کارمندانشان کمتر شده است ، بنا بر تعطیلی اداره‌ها نیست و بعد از این دو هفته، اختیاراتی به دستگاه‌های اجرایی داده شده است تا ساعات حضور و کار کارمندان را مدیریت کنند.

وزیر کشور عنوان کرد:  اگر نتوانیم در این دو هفته طرح را به جای مناسب برسانیم باید آن را ادامه دهیم، با شناسایی بیماران و قرنطینه و درمان آن‌ها می‌توانیم موفق شویم و به هدف اصلی که کنترل و مدیریت بیماری و ویروس است برسیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان