آخرین اخبار

17. دى 1399 - 19:18   |   کد مطلب: 39298
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: ۹ کتابخانه عمومی در استان با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد آماده بهره‌برداری و افتتاح است که فرمانداران به هر نحو ممکن باید اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها را تأمین کنند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی آزادبخت  ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری سلیمانی یک مکتب بود و ما باید این مکتب را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات قابل توجهی انجام داده است افزود: خوشبختانه کتابخانه‌های عمومی اقدامات بسیار خوبی در فضای مجازی انجام دادند و به خوبی تهدید کرونا را در توسعه فعالیت‌ها در فضای مجازی به فرصت بدل کردند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان گفت: پیش از کرونا مقاومت‌هایی برای فعالیت‌های مجازی وجود داشت اما کرونا موجب شد این مقاومت‌ها کاهش یافته و ما به سمت فعالیت در این بستر بیشتر سوق یابیم.

وی در ادامه با بیان اینکه محدودیت‌های اعتباری و تحریم‌ها استان همدان را از حرکت در ابعاد مختلف باز نداشت اظهار کرد: پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی استان همدان که همگی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و باید تکمیل و به زودی افتتاح شوند.

آزادبخت با اشاره به اینکه تا کنون سابقه نداشته در یک سال ۹ کتابخانه به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان افزوده شود ادامه داد: فرمانداری‌های شهرستان‌های استان باید به کمک کتابخانه‌ها بیایند و بودجه لازم را به هر شکل ممکن برای اتمام این پروژه‌ها که مورد تأکید دولت هم هست، تامین کنند، متأسفانه بودجه‌ها به موقع به دست مدیران استان نمی‌رسد و باید این نقیصه برطرف شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کرونا در استان مدیریت شده و در شرایط زرد قرار داریم گفت: با همراهی خوب مردم، زحمات کادر درمان که با روحیه و جدیت به کار خود مشغول هستند و هم افزایی که در مدیریت استان وجود دارد، کرونا مدیریت شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان اینکه میزان بستری‌ها به یک نهم رسیده است اظهار کرد: محدویت‌های شغلی برداشته شده که و از مردم درخواست داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی به مسئولان و کادر درمان برای مدیریت این بیماری کمک کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه‌‌های عمومی در نظر گرفته شده است افزود: این اعتبار تا پایان دی ماه به دست کتابخانه‌ها خواهد رسید.

مهرداد نادری‌فر با بیان اینکه ضرورت کتابخانه نسخ خطی در همدان احساس می‌شود تصریح کرد: نسخ خطی بسیاری در استان همدان وجود دارد که در معرض نابودی قرار دارند و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه طرح این کتابخانه آماده شود حمایت می‌کنیم اظهار کرد: با ارائه طرح از آن حمایت کرده و تلاش خواهیم کرد که اقدامی ماندگار صورت گیرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان