آخرین اخبار

17. دى 1399 - 10:22   |   کد مطلب: 39299
پزشکی قانونی همدان: نصب غیر اصولی بخاری، پسر ۱۰ساله را به کام مرگ کشاند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: گاز مونوکسید کربن موجب خفگی و مرگ پسر ۱۰ساله در روستای کهنوش شهرستان تویسرکان شد.

دکتر ارتین کمالی با بیان اینکه این پسر ۱۰ساله به همراه مادر و خواهر خودبه علت نصب غیراصولی بخاری در منزل مسکونی دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شدند افزود: مادر و خواهر این پسر بچه دچار مسمومیت شده بودند و در حال حاضر در وضعیت مساعدی به سر می برند.
بنا بر اعلام پزشکی قانونی، پنج شهروند این استان در ۹ماهه امسال بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند. این اداره کل توصیه کرده است؛ شهروندان باید هنگام استفاده از وسایل گرمایشی برای گرم نگهداشتن فضای درون خانه و محل فعالیت نکات ایمنی را در نصب و بکارگیری وسایل گرمایشی رعایت کنند.
در هفته گذشته نیز دو برادر نهاوندی و مردی میانسال در شهرستان اسدآباد و دونفر هم در نهاوند بر اثر مسمومیت با منواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
کمالی با بیان اینکه شهروندان هنگام استفاده از وسایل گرمازا باید به سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن توجه داشته باشند، مطرح کرد: استفاده از آبگرمکن یا بخاری های دارای نقص فنی، بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.
سردرد و سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماء، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشارخون و تنگی مردمک ها، از علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان