آخرین اخبار

26. دى 1399 - 9:35   |   کد مطلب: 39339
بخش هایی از سیره عملی حضرت زهرا (س) که اهمیت ویژه ای دارد، مغفول مانده است.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بی تردید زندگی حضرت صدیقه کبری (س) سرشار از معنویات و زیبایی هاست. زیبایی‌هایی که هر کدام می‌تواند نجات بخش زندگی هر خانواده باشد. سیره عملی حضرت زهرا (س) نکات عجیب و جالبی دارد. نکاتی که کمتر به آن پرداخته می‌شود. برخی می‌گویند، توجه به موضوعات عالیِ اخلاقی و ایمان فراوان به اسلام همیشه در کانون توجه شیعیان بوده است. برخی می‌گویند به همین دلیل برخی نکات مهم، اما جزئی در زندگی حضرت فاطمه (س) مغفول مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین تبریزی کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی نیز معتقد است باید بیش از این به نکات مهم از سیره حضرت زهرا (س) پرداخته شود. وی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: معمولا برخی نکات را از زندگی حضرت زهرا (س) درک نمی‌کنیم. نکاتی که شاید حلال مشکلات زندگی خودمان باشد. یکی از این نکات ریز توجه به همسر و رعایت ریزه کاری‌هایی است که شاید بی توجهی به آن‌ها زن و شوهر را از یکدیگر دل سرد می‌کند.

بیشتر بخوانید

تربیت فاطمی هوشمند و مبتنی بر آموزه‌های دینی است/ مشکلات مالی، مانع از فرزندآوری حضرت زهرا (س) نشد
فاطمیه دوم هیئت کجا برویم؟

وی افزود: در سال ۸۷ از هر شش ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شد. این آمار در سال ۹۷ به سه ازدواج افزایش یافت. یعنی آمار طلاق طی ۱۰ سال سه برابر شد. از طرفی یکی از دلایل افزایش طلاق دلسردی زوجین نسبت به یکدیگر است. خیلی از زن و شوهر‌ها به نظافت، رعایت بهداشت، حفظ ظاهر آراسته و مرتب بودن و دیگر موضوعات توجهی ندارند. یعنی زن و شوهر‌ها تصور می‌کنند نباید برای لحظه لحظه خود بهترین ظاهر و عملکرد را داشته باشند. همین موضوع باعث نابود شدن زندگی می‌شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بی توجهی زن و شوهر‌ها به همین نکات سبب شکل گیری طلاق می‌شود. این در حالی است که حضرت زهرا (س) با وجود ساده زیستی، به نکات ریز هم توجه فراوانی می‌کردند. حضرت زهرا (س) دیده بودند که پیامبر (ص) با همسرشان چگونه رفتار می‌کردند و به چه موضوعاتی توجه داشتند. وقتی سه زن که از همسرانشان گله داشتند، نزد رسول خدا (ص) آمدند، گفتند همسران ما بوی نامطبوعی می‌دهند، پیامبر (ص) خیلی ناراحت شدند. سپس ایشان در سخنرانی برای مردان در مساجد فرمودند، کسی که به همسر خود توجه نکند و بوی خوشی ندهد از من نیست.

حجت الاسلام و المسلمین تبریزی در ادامه بیان کرد: حضرت زهرا (س) نیز پرورش یافته مکتب پدرشان یعنی خاتم الانبیاء (ص) هستند و طبیعتا این موضوعات را رعایت می‌کنند. نقل شده است که وقتی عمار برای خرید عطر به بازار می‌رفت، به حضرت زهرا (س) فرمودند پدرتان به من فرمودند عطر‌های خوش برای جهیزیه دخترم تهیه کن. این در حالی است که ظرف حضرت زهرا (س) سفالی بود، اما عطر خوش بو و ارزشمند خریداری می‌کردند. حتی نقل شده است که بانوی دو عالم در لحظات پایانی عمر شریفشان برای عبادت، عطر خوش بو استفاده می‌کردند. خروجی چنین زندگی و رعایت چنین نکاتی تولد امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان