آخرین اخبار

30. دى 1399 - 15:52   |   کد مطلب: 39355
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تاکنون اطلاعات ۴۶ درصد دام‌های پلاک‌کوبی شده استان در سامانه ثبت شده است گفت: جلوگیری از خروج دام، موجب تثبیت قیمت گوشت قرمز در استان می‌شود.

به گزارش رودآور؛ منصور رضوانی جلال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طرح پلاک‌کوبی دام‌ها به عنوان یک راهکار مهم و اساسی برای پیشگیری از قاچاق آغاز شده است اظهار کرد: اگرچه این طرح  با توجه به ایجاد محدودیت و هزینه مورد استقبال دامداران استان قرار نگرفت.

وی با اشاره به تصویب این طرح در هیات دولت و ضرورت اجرای آن خاطرنشان کرد: به منظور مشارکت دامداران در پلاک‌کوبی و هویت‌دار کردن دام‌ها اقدام‌های تنبیهی و تشویقی همدان پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه اجرای این مولفه‌های تنبیهی مستلزم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های متولی و مسوول در این حوزه است یادآور شد: ابزارهای تشویقی نیز تخصیص نهاده به دامدارانی که اقدام به پلاک‌کوبی دام‌های خود کنند نیز پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در استان یک‌میلیون و ۷۲۹هزار رأس دام سبک و سنگین داریم که برای یک‌میلیون و ۳۳هزار رأس معادل ۶۱ درصد دام‌های استان پلاک تهیه شده است متذکر شد: از این تعداد ۷۳۳هزار رأس دام نیز پلاک‌کوبی شده است.

رضوانی با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات ۴۶ درصد دام‌های پلاک‌کوبی شده استان در سامانه ثبت شده است تصریح کرد: جلوگیری از خروج دام، موجب تثبیت قیمت گوشت قرمز در استان می‌شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان