آخرین اخبار

30. دى 1399 - 14:54   |   کد مطلب: 39356
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدارس این استان که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری ارائه می‌شد از فردا (چهارشنبه) یکم بهمن با نظر شورای مدرسه بازگشایی می‌شود.

به گزارش رودآور؛ محمد پورداود روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌های درس پایه اول و دوم ابتدایی، مدارس با کمتر از ۵۰ تن جمعیت و کلاس‌های کارگاهی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، در شهرهای با وضعیت آبی و زرد استان، از فردا چهارشنبه بازگشایی می‌شود.

 وی تصریح کرد: بازگشایی این مدارس با تصمیم شورای مدرسه و والدین دانش‌آموزان صورت می‌گیرد و حضور در کلاس درس به طور کامل اختیاری است.

پورداود با بیان اینکه کلاس‌های حضوری نباید با تعداد بیش از ۱۰ دانش‌آموز برگزار شود، خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس به گونه‌ای طراحی شده تا ارائه آموزشهای همزمان مجازی در شبکه شاد، برای معلمان و دانش آموزان، تداخل نداشته باشد.

پورداود با اشاره به اینکه در زیست بوم جدید، فرآیند آموزش و پرورش دچار دگرگونی شده است، عنوان کرد: ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان همدان در سال تحصیلی جاری در بستر شبکه شاد فرایند آموزش و پرورش را فرا می‌گیرند.

وی تاکید کرد: برای ۱۰ درصد باقی مانده نیز، توزیع درس‌نامه، حضور معلم در مدارس و ارائه برنامه‌های آموزشی از رادیو و تلویزیون درنظر گرفته شده است و اگر مشکلی باشد تلاش داریم تا کمبودها را جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: در بازدیدهای میدانی آمار آموزش مجازی دانش‌آموزان گردآوری شده است و ناظران حضور مدیران و معلمان در مدارس و کلاس‌ها را رصد می‌کنند و در شبکه شاد مدیران مدارس و مناطق، بر روند آموزش مجازی نظارت کامل دارند.

پورداود اظهار داشت: محتوای دینی بارگذاری شده در شبکه شاد، در زمینه مسائل قرآن، دین و عترت، متناسب با آموزش‌های مجازی صورت گرفته است.

وی مدرسه، اجتماع و خانواده را سه ضلع مثلث تربیتی عنوان کرد و افزود: در دوران کرونا مثلث تربیتی در مدارس جریان دارد و خانواده‌ها به عنوان ضلع اصلی این مثلث، به خوبی به کمک آموزش و پرورش آمدند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه میانگین نمره‌های امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان همدان در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸، بیش از یک نمره افزایش داشته است، گفت: این افزایش نمره نشان داد، در دوران کرونا و ارائه آموزش مجازی، کیفیت آموزشی همچنان جریان دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار تبلت هوشمند توسط آموزش و پرورش و مشارکت خیران تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است، اظهار داشت: سه هزار و ۵۰۰ تبلت هوشمند نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تهیه و به دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد اهدا شده است و در نظر داریم ۲ هزار و ۵۰۰ تبلت هوشمند دیگر نیز بین دانش‌آموزان توزیع کنیم.

پورداود تصریح کرد: ۲۵ بسته تحولی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به استان ابلاغ شده است که طرح‌های "خوانا"، "مدرسه پژوهنده"، "کوچ" و "فحک" از مهم‌ترین آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه طرح "خوانا" زبان فارسی را تقویت می‌کند، تصریح کرد: زبان فارسی هویت ملی ما و میراث گران‌بهای ایرانیان است که باید با اجرای دقیق این طرح، آن را زنده‌نگه داریم.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۹۶ هزار دانش‌آموز در استان همدان تحصیل می کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان