آخرین اخبار

1. بهمن 1399 - 20:52   |   کد مطلب: 39360
دوره ریاست جمهوری جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا، چهارشنبه شب به وقت تهران و دقایقی دیگر پس از ادای سوگند، آغاز می‌شود در حالیکه « دونالد ترامپ» در مراسم تحلیف بایدن که در میان تدابیر شدید امنیتی در حال برگزاری است، غایب بزرگ است.

به گزارش رودآور به نقل از العالم - جو بایدن که در انتخابات ۱۳ آبان ماه امسال به عنوان نامزد حزب دموکرات بیش از ۸۱ میلیون رای مردمی را به دست آورد، توانست در انتخابات گزینشگران ایالتی هم ۳۰۶ رای را از آن خود کند و رقیب خود یعنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات را با بیش از ۷۴ میلیون رای مردمی و ۲۳۲ رای گزینشگران ایالتی پشت سر بگذارد.

در مراسم امروز بایدن و « کاملا هریس» به عنوان معاون او سوگند می خورند.

بایدن پیش از این معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوره باراک اوباما و چندین سال به عنوان سناتور فعالیت داشته است.

بایدن در حالی آئین تحلیف خود را برگزار کرد که ترامپ غایب بزرگ آن بود اما سه رئیس جمهوری پیشین یعنی باراک اوباما، جورج دابلیو بوش و بیل کلینتون و مایک پنس معاون ترامپ حضور داشتند.

در ادامه مراسم، خانم کامالا هریس به عنوان نخستن معاون رئیس جمهوری زن و رنگین پوست آمریکا سوگند یاد کرد و قسم خورد که در انجام وظایفش، صادق و به کشورش وفادار خواهد بود.

همه‌گیری کرونا در آمریکا که تاکنون بیش از ۲۴ میلیون نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۴۰۱ هزار نفر را گرفته است، تشدید امنیتی به دلیل شورش هواداران ترامپ به کنگره در ۱۷ دی‌ماه و همچنین نگرانی از تکرار آن مراسم تحلیف بایدن را دستخوش تغییرات جدی کرد.

نصب ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ پرچم آمریکا در محدوده نشنال مال به جای تماشاگران و مردمی که قرار بود در این مراسم حضور یابند اما به دلیل فوق نتوانستند، شکل دیگری از مخاطبان را به نمایش درآورده است.

با این وجود، همه شبکه‌های خبری به طور مستقیم این مراسم را پوشش دادند.

تریبون محل حضور مجری و دیگر شخصیت های مراسم تحلیف، بخاطر رعایت پروتکل های بهداشتی، بطور مرتب ضدعفونی می شد.

بایدن و هریس در میان تدابیر شدید امنیتی وارد کنگره شدند.

 ترامپ پنجمین رئیس‌جمهور آمریکاست که از حضور در مراسم تحلیف جانشین خود سر باز می‌زند.

ترامپ پس از جان آدامز، جان کوئینزی آدامز و اندرو جانسون چهارمین رئیس‌جمهور آمریکاست که از حضور در مراسم تحلیف جانشین خود سر باز می‌زند.

«ریچارد نیکسون» نیز پس از استعفا در دومین دوره ریاست‌جمهوری خود در سال ۱۹۷۴ در مراسم تحلیف «جرالد فورد» جانشین خود در «کاخ سفید» حضور نداشت.

جورج دبلیو بوش و همسرش هم برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن وارد ساختمان کنگره شدند

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و همسرش به ساختمان کنگره برای مراسم تحلیف بایدن شدند

تصاویری از کنگره آمریکا قبل از آغاز مراسم تحلیف. «آنتونی بلینکن»، گزینه پیشنهادی وزیر خارجه آمریکا و «لیندا توماس گرینفیلد»، نامزد تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در حال صحبت کردن با یکدیگر دیده می‌شوند.

حضور جو بایدن و کامالا هریس به همراه جمعی از نماینده‌های کنگره در «کلیسای متیوـ» پیش از آغاز مراسم تحلیف را در فیلم زیر مشاهده می کنید.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان