آخرین اخبار

6. بهمن 1399 - 20:54   |   کد مطلب: 39382
خبر: رسانه های اسرائیلی از دیروز و پس از انتشار خبر استقرار سامانه ضد موشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین در تعدادی از پایگاه‌های آمریکا درمنطقه مدعی شده‌اند این مساله به‌معنای حضور اسرائیل درحیاط خلوت ایران است!

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ تحلیل: -این نگاه اسرائیلی- آمریکایی پیش از انکه بهره ای از واقعیت داشته باشد هم اعتراف به اقتدار منطقه ای ایران بشکلی ناخواسته وهم توهینی مسلم به شعور اعراب منطقه است. مبتنی برای تبلیغ رسانه ای نه تنها کشورهای عربی بازی خوردگان پروژه ایران هراسی صهیونیستی-آمریکایی معرفی می‌شوند بلکه شان آنها در سطح پلیس حافظ منافع آمریکا در منطقه پایین آورده می‌شود. حداکثر فهمی که از این خبر میشود آن است که با این شیوه آمریکا می‌کوشد تا پایگاه‌های خود در کشورهای منطقه و نه این کشورها را از خطر موشک موهوم موشک باری نجات دهد.

- انتقال گنبد آهنین به پایگاه‌های آمریکا در منطقه بدین معناست که آمریکا بیش از هرکس هشدارهای ایران را جدی گرفته است هشدارهایی که کرار اعلام داشته همه پایگاه‌های و منافع آمریکا در منطقه در تیررس موشک‌های جمهوری اسلامی است.
- در حالی که پیش از این و بکرات آسیب پذیری گنبدآهنین اسرائیلی به‌ویژه از سوی مبارزان فلسطینی به اثبات رسیده است بنظر می‌رسد این اقدام جدید هیچ هدفی جز تشدید جنگ روانی علیه ایران با هدف سرکیسه کردن برخی ازحکام ساده لوح منطقه ودرعین حال تشویق انان به نزدیکی به اسرائیل در چارچوب پروژه عادی سازی روابط با این رژیم نداشته باشد.
-اینکه این اقدام همزمان با مانورهای متعدد و مختلف اخیر نظامیان ایرانی در منطقه صورت پذیرفته است بدان معناست که دشمن بیش از هرکسی پیام این مانورها و جدیت ایران در حفاظت از منافعش را دریافت کرده است.
-اینکه استفاده از گنبدآهنین پس از ناکامی ترامپ و نتانیاهو در اضافه کردن توافقاتی محدود کننده در امور موشکی و اقتدار منطقه ای ایران به توافق هسته ای رسانه ای و عملیاتی میشود دقیقا بدان معناست که امریکا و اسرائیل از تلاشهای چندین ساله شان به تسلیم واداشتن ایران بشدت ناامید شده اند.
-اگر استفاده از مفهوم حیاط خلوت چنانکه در ادبیات رسانه های صهیونیستی آمده است درست باشد باید به امریکا واسرائیل بدلیل تاخیرشان درفهم حضور ایران درحیاط خلوت اسرئیل تسلیت گفت.اسرائیل مدتهاست ازناحیه فلسطین ،لبنان وسوریه درمحاصره موشکهای نقطه زن محور مقاومت قرارگرفته است
-واقعیت ان است که اگر استفاده از گنبد انین راه چاره ای موثر برای درامان ماندن اسرائیل از موشک بود هم امریکا وهم اسرائیل همه توان خود رادرسالیان اخیر برمحدود سازی ان متمرکز نمیکردند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان