آخرین اخبار

8. بهمن 1399 - 13:29   |   کد مطلب: 39397
در دوران شیوع بیماری کرونا فعالیت تشکل‌های دانشجویی همدان و نقش‌آفرینی آنان در راستای کمک‌های جهادی و مومنانه و مبارزه با کرونا بیش از پیش نمود داشته است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری مهر، شرایط کرونایی و تعطیلی و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در ابتدای امر این نگرانی را به وجود آورد که در این شرایط حساس، ما شاهد کم کاری جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی باشیم و نتوان از ظرفیت بالقوه آنان با توجه به نقش و اهمیتی که دارند استفاده کرد.

اما خوشبختانه واقعیت خلاف این را ثابت کرد، در این دوران بیش از پیش شاهد فعالیت تشکل‌ها و نقش آفرینی آنان حتی در راستای کمک‌های جهادی و مومنانه در راستای مبارزه با کرونا و دیگر مسائل بودیم.

مدیر پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان گفت: در دوران کرونا مهم‌ترین مسئله‌ای که ما در تشکل‌ها مخصوصاً بسیج دانشجویی شاهد آن بودیم، این است که شکل و ساختارِ برنامه‌ها تغییر کرده و با مجازی برگزار شدن برنامه‌ها توانستیم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم‌

بهنام محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ارائه طرح راه مهندسی از جانب مدیریت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی همدان، ادامه داد: بحث نقشه راه ِ مهندسی بود که با شکل و ساختاری که انجام شد، بازخوردهای خوبی از آن گرفته شد و طی مدت کوتاهی تبدیل به نمونه‌ای موفق در سطح کشوری شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که طبق این طرح انجام شد؛ باعث شد که مخاطبینی در قالب بسیج دانشجویی در قالب قشر خاکستری وارد بدنه بسیج شوند که تأثیرات بسیار خوبی بر جای گذاشت‌، ادامه داد: با توجه به اینکه ما در دوران کرونا قرار داریم بالتبع انتظار برای نقش آفرینی در زمینه مبارزه با آن بیش از پیش آشکار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی بسیج علوم پزشکی همدان نیز معتقد است: در ابتدای کار نقد بسیار جدی و کلانی که به تشکیلات دانشجویی کل کشور وارد است این است که برنامه‌ای وجود نداشت که بتواند دانشجویان را برای حضور و فعالیت در این شرایط آماده کند، افزود: به همین خاطر شاهد آن بودیم که در کل کشور به صورت آتش به اختیار عمل شد و توانستیم که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

رضا حیدری خواه در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: در مسئله کرونا اولین کاری که از طرف مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شد، اردوهای جهادی در منطقه دیزج و منوچهری همدان در عرصه غربالگری و معاینات پزشکی بود که در زمینه شناسایی علائم کرونا و معرفی آنان به دیگر مراکز درمانی فعالیت می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: درمان و معاینه کودکان زیر ۱۵ سال و توزیع بسته‌های بهداشتی و حضور جدی و پررنگ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای انجام کارکردهای سامانه سیب در زمینه غربالگری از جمله فعالیت‌های بسیج دانشجویی در دوران کرونا باشیم.

حیدری خواه در پایان اضافه کرد: بسیج دانشجویی دانشکده داروسازی در زمینه ساخت الکل به دلیل تناسب آن با رشته تحصیلی که داشتند؛ حضور فعالی داشت.

درست است شرایط غافل گیرانه ای در اوایل دوران کرونا به وجود آمد و عملاً پیش بینی و برنامه ریزی دقیق و عملیاتی صورت نگرفته بود؛ بیم آن می‌رفت که ما در این دوران شاهد رکود تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی باشیم.

اما با همت و حضور دغدغه مندانه و جهادی و آتش به اختیار، تهدیدهایی که وجود داشت تبدیل به فرصت شد الگوهای موفقی از فعالیت‌های جهادی و مومنانه چه در زمینه کرونا و غیر کرونا به وجود آمد که از دستاوردهای آنان حتی در دوران پسا کرونا می‌توان بهره برد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان