آخرین اخبار

27. بهمن 1399 - 12:31   |   کد مطلب: 39486
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: ۲۳ درصد مشترکان آب خوش مصرف و ۴۵ درصد پرمصرف هستند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سید هادی حسینی‌بیدار پیش از ظهر امروز با اشاره به اجرای "طرح آب امید" اظهار کرد: در راستای اعطای خدمات هر چه بیشتر و بهتر به مشترکان، اجرای طرح "آب امید" با شعار "آب رایگان مصرف کنید" در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت که پس از بررسی ابعاد مختلف طرح، دستور اجرای آن از ابتدای دی ماه سال جاری به تمام استان‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور این طرح و با عنایت به اینکه الگوی مصرف آب به ازای هر خانواده ماهیانه ۱۵ متر مکعب است گفت: مشترکان بر اساس میزان مصرف به چهار دسته‌ کم‌مصرف، خوش‌مصرف، پرمصرف و بد مصرف دسته‌بندی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت نیرو، مشترکان کم مصرف با سطح مصرف ماهیانه زیر پنج مترمکعب در ماه مشمول مزایای آب رایگان می‌شوند.

وی بیان کرد: مشترکان خوش مصرف با مصرف ۵ تا ۱۵ مترمکعب در ماه، مشمول تعرفه عادی هستند که چنانچه این دسته از مشترکان نیز بتوانند سطح آب مصرفی خود را تا ۵ مترمکعب در ماه کاهش دهند از مزایای آب رایگان بهره‌مند خواهند شد.

حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه مشترکانی که سطح آب مصرفی آنها در طول ماه بین ۱۵ تا ۳۰ متر مکعب باشد به عنوان مشترکان پرمصرف تلقی شده و مشمول تعرفه مازاد بر الگو هستند گفت: توصیه ما به این دسته از مشترکین رعایت الگوی مصرف است.

وی اضافه کرد: از آنجا که این دسته از مشترکان مطابق دستورالعمل ابلاغی بیش از ۳۰ متر مکعب در ماه آب مصرف می‌کنند، در شمار مشترکین بد مصرف قرار می‌گیرند که بر همین اساس مشمول جریمه‌های افزایشی شده و تاکید ما بر کاهش شدید مصرف آنهاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل انجام شده از مصارف مشترکین خانگی استان در ۹ ماه گذشته، ۵۶ هزار و ۸۴۵ مشترک شهری، معادل ۱۵.۸ درصد و ۱۹ هزار و ۹۸۴ مشترک روستایی معادل ۱۵.۴ درصد، در شمار مشترکان کم مصرف قرار داشته‌اند که این دسته به ترتیب ۱.۳ و ۱.۷ درصد از میزان آب مصرفی در بخش خانگی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۳۱ هزار و ۱۱۸ مشترک شهری، معادل ۳۶.۴ درصد از کل مشترکان و ۳۰ هزار و ۲۱۴ مشترک روستایی، معادل ۲۳.۳ درصد از کل مشترکان ما در شمار مشترکین خوش مصرف بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس تحلیل‌های انجام شده از مصرف ۹ ماه گذشته متاسفانه بخشی از مشترکان ما را مشترکین پرمصرف و بد مصرف تشکیل می‌دهند گفت: ۱۴۰ هزار و ۱۳۹ مشترک شهری، معادل ۳۸.۹ درصد و ۵۸ هزار و ۳۷۹ مشترک روستایی، معادل ۴۵ درصد را مشترکین پرمصرف تشکیل می‌دهند.

حسینی بیدار با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر ۳۱ هزار و ۸۲۳ مشترک، معادل ۸.۸ درصد از جمعیت مشترکان شهری و ۲۱ هزار و ۲۶۸ مشترک، معادل ۱۶.۴ درصد از مشترکین روستایی در شمار مشترکین بدمصرف قرار دارند که این دسته از مشترکان شهری و روستایی به ترتیب ۱۸.۷ درصد و ۳۲.۲ درصد از حجم تولید آب در بخش خانگی را مصرف می‌کنند.

وی عنوان کرد: در مجموع در استان همدان با ۳۵۹هزار و ۹۲۴ مشترک شهری و ۱۲۹ هزار و ۸۴۵ مشترک روستایی، به ترتیب بیش از ۶۳ میلیون و ۵۱۳ هزار مترمکعب در بخش شهری و بیش از ۲۹ میلیون و ۴۹۰ هزار متر در بخش روستایی آب مصرف می‌شود.

حسینی بیدار با تاکید بر اینکه این طرح با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور اجرایی شده است گفت: در حقیقت با اجرای این مصوبه، هیأت وزیران این اجازه را به شرکت‌های آب و فاضلاب داده‌اند که مشترکان کم مصرف تشویق و پرمصرف‌ها جریمه شوند.

وی در پایان از هم استانی‌ها درخواست کرد در راستای حفظ منابع آبی پایدار و به منظور رایگان شدن تعرفه مصرفی خود، سطح آب شرب مصرفی خود را تا زیر پنج مترمکعب کاهش دهند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان