آخرین اخبار

11. اسفند 1399 - 20:40   |   کد مطلب: 39558
خبر: در حالی که اسرائیل می‌کوشد تا ایران را پشت حمله به کشتی باربریش در دریای عمان معرفی کند ایران قویاً این مساله رارد کرده است.

به گزاترش رودآور به نقل از العاللم؛ تحلیل:- صرفنظر از اینکه هدف قرار دادن کشتی اسرائیلی در دریای عمان کار کیست؟ و در حالی که روشن است چرا اسرائیل اصرار دارد ایران را پشت این حمله قراردهد، مهم پیام این حمله برای اسرائیل و کشورهایی است که در سایه تن دادن به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نه تنها نتوانستند امنیت را برای منطقه به ارمغان بیاورند بلکه موجبات ناامنی را در منطقه فراهم آورده اند.

- ماجرای کشتی یکبار دیگر سستی ادعاهای اشراف اطلاعاتی–امنیتی برهمه چیز را با تردیدهایی جدی مواجه کرد.
- بنظر میرسد پذیرش فکر حمله به کشتی اسرائیلی برای نتانیاهو سختتر از خود حمله و البته کاملاً غیر قابل جبران باشد. مفهوم این اقدام آن است که در سایه این مساله یک نگرانی جدید امنیتی برنگرانی‌های متعدد امنیتی اسرائیل افزوده شده است و معنای دیگر آن اینکه اسرائیل نباید درمنطقه حضور داشته باشد. بدیهی است این اقدام می‌تواند پیش درآمد اقداماتی مشابه در زمان‌های پیش رو باشد؛ والله عالم.
- هدف قرادادن این کشتی درعین حال حاوی این پیان برای کشورهایی است که در ماه‌های اخیر موجبات پهلو گرفتن آن را در بنادر خود فراهم آورده‌اند و در واقع بشکلی غیر رسمی درصف عادی سازان روابط با اسرائیل قرار گرفته اند.
- دیشب رژیم صهیونیستی سوریه را مجددا مورد هدف قرارداد و البته عملیاتی کاملا بی هدف دراطراف دمشق صورت داد. تاملی در این عملیات نشان می‌دهد که نتانیاهو با این اقدام از سویی خواسته است افکار عموی اسرائیل را نسبت به واکنشش به این ماجرا قانع کند و از سوی دیگر به طرف مقابلی که معلوم نیست چه کسی است و از دید نتانیاهو ایران است این پیام را صادر کرده باشد که پیام را دریافت دادشته است.نوع وجنس بی خاصیت عملیات دیشب در سوریه نوعی التماس و اعلام غلط کردن به سبک نتانیاهوی شجاع! بود و بس.
- اینکه شهروندان و البته رسانه های صهیونیستی از نوع واکنش نتانیاهو به ماجرای کشتی قانع شده باشند را باید منتظر ماند و دید اما اینکه طرفی که کشتی اسرائیلی را هدف قرار داده آیا این پیام التماس‌آمیز نتانیاهو را مورد توجه قرار دهد محل تردید جدی است. جنایات رژیم در طول 70 سال گذشته بحدی زیاد است که ماجرای حمله به کشتی حتی گوشه کوچکی از آن را تلافی نمیکند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان