آخرین اخبار

16. فروردين 1400 - 11:07   |   کد مطلب: 39715
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از افزایش دو برابری مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان‌های همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۷ درصد کادر درمان استان واکسینه شدند و این روند ادامه دارد.

به گزارش رودآور؛ ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه متاسفانه تعداد مراجعات بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستانهای استان دو برابر شده است اظهار کرد: این آمار شامل بیماران بستری و سرپایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل امکانات و تجهیزات در درمان بیماران وجود ندارد و کمبودی از لحاظ تخت بیمارستانی نیست گفت: ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که اگر این روند ادامه یابند نگران کننده خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه شهرستان نهاوند و تویسرکان در وضعیت قرمز قرار دارند و برخی شهرستانها که زرد بودند به سمت نارنجی پیش رفتند و این خوب نیست افزود: تعطیلات نوروز  مسافرت‌ها و دید و بازدیدها افزایش یافت و به همین خاطر شاهد روند افزایشی مراجعات بیماران شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه درصد استفاده از ماسک پایین آمده درصورتی که تاثیر مستقیمی در کاهش بیماری دارد خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری تجمعات عروسی و مراسم سوگواری در کنترل بیماری مورد توجه است.

جلیلی در ادامه نسبت به برنامه واکسیناسیون افراد در استان خاطرنشان کرد: به تدریج واکسن‌ها وارد استان می‌شود که در حال حاضر ۴۷ درصد از کادر درمان  واکسینه شده‌اند.

وی یادآور شد: هفته آینده نیز واکسن ایرانی وارد استان می‌شود تا ادامه روند واکسیناسیون را داشته باشیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان