آخرین اخبار

22. فروردين 1400 - 11:52   |   کد مطلب: 39733
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه مساجد پایگاهی برای فرهنگ‌سازی در کنترل بیماری کرونا هستند گفت: با تعطیلی این مراکز در ماه رمضان امکان فعالیت محافل زیرزمینی و مخفیانه وجود دارد و کنترل کرونا دشوار خواهد شد.

به گزارش رودآور؛ حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با اعلام تعطیلی مساجد، نمازهای جماعت و جمعه طی چند روز گذشته درخواست‌های زیادی از توده‌های مردم مبنی بر بازگشایی این اماکن با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در ماه رمضان داشتیم.

وی بیان کرد: در طول بیماری کرونا شاید کمتر از نیم درصد موارد ابتلا مربوط به مساجد و اجتماعات دینی بوده اما متاسفانه در اولین اقدام ستاد کرونا تعطیلی این مراکز را شاهد هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی به جامعه ضربه خواهد زد خاطرنشان کرد: درخواست داریم فضای رسانه‌ای کشور و توده‌های مردم به عنوان یک مطالبه جدی از حاکمیت و ستاد ملی کرونا بخواهند تیم‌های کارشناسی پروتکل‌هایی را در این حوزه حتی با قواعد سختگیرانه تدوین کنند و اجازه ندهند اجتماع دینی تعطیل شود.

وی با بیان اینکه می‌شود اقامه نمازهای جماعات نه در فضاهای مسقف بلکه در فضای باز باشد گفت: ایام رمضان امکان برگزاری نمازهای جماعت در حیاط مساجد وجود دارد و می‌توان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نسبت به اقامه نماز اقدام کرد.

نظیری با بیان اینکه می‌توان محافل قرائت قرآن کریم و مناجات‌های ماه رمضان را در فضای باز و با فاصله بسیار زیاد برگزار کرد ادامه داد: اینکه تنها به تعطیلی توجه کنیم اهل مسجد پذیرای این تصمیم‌گیری نخواهند بود.

وی با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که ایجاد محدودیت‌ها برخی از محافل را به سمت فعالیت زیرزمینی و مخفیانه ببرد به گونه‌ای که کنترل کرونا از دست خارج شود گفت: امر مقام معظم رهبری بر این بوده و همه ما هم جدی هستیم آنچه ستاد کرونا تصمیم می‌گیرد باید اجرا شود و نباید نقض کرد و شکی در آن نیست، اگر هم اعتراضی وجود دارد لزوم توجه به برخی مسائل و پیشنهاد راه جایگزین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در پاسخ به اینکه این روزها برگزاری مراسم عروسی و عزا در روستاها به معضلی تبدیل شده که نقش امام روستا چقدر در فرهنگ‌سازی می‌تواند موثر باشد؟ گفت: یکی از موضوعات ما هم همین است و مساجد پایگاه فرهنگسازی هستند.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ انقلاب هر جا به مشکل و چالشی برخورد کردیم با فعالیت مساجد بسیاری از آنها حل شده‌اند افزود: وقتی سنگر و پایگاه تعطیل می‌شود بسیاری از کارها تحت‌ شعاع قرار می‌گیرد که باید به آن به صورت واقعی و جدی فکر کرد.

نظیری با تاکید بر اینکه مسجد محل سازماندهی و توجیه مردم و اطلاع‌رسانی است و نباید این پایگاه را از دست دهیم گفت: با کمک مسوولان شبکه تبلیغی خود را در ماه رمضان سازماندهی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه چندین ماه است شبکه سازمان تبلیغات برای ماه رمضان برنامه‌ریزی می‌کند که با این تعطیلی تمام آنها به حاشیه رفت گفت: این در حالی است که زحمات زیادی کشیده شده بود تا ضمن رعایت پروتکل‌ها برنامه‌های مهم و موثری برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: البته بنا داریم بخشی از برنامه‌ها نظیر اعزام‌ مبلغان را برگزار کنیم اما اجتماع برگزار نمی‌شود، در برنامه اعزام طلبه‌ها با حضور در مناطق روستایی و شهری با مردم چهره به چهره گفت‌وگو می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر ستاد استانی مقابله با کرونا یاری کند تا شبکه تبلیغی خود را توجیه کنیم و آنها را در مناطق شهری و روستایی به طور جدی به کار بگیریم، می‌توان در فضای شهری و روستایی جلوی اجتماع را  گرفت تاکید کرد: اگر نتوانیم اعزام‌ها را انجام دهیم و انسجام مد نظر در پایگاه‌ها و مساجد را ایجاد کنیم کاری از دست ما برنمی ‌آید و کنترل سخت می‌شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان