آخرین اخبار

28. فروردين 1400 - 23:51   |   کد مطلب: 39763
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران را تایید کرد.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم ازسوی ایران را تایید کرده است.

در بخشی از بیانیه این نهاد بین‌المللی آمده است: «ایران تولید هگزافلوراید اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد U-۲۳۵ را آغاز کرده است. این اقدام با استفاده از گازدهی هگزافلوراید اورانیوم غنی‌شده تا ۵ درصد U-۲۳۵ و استفاده همزمان از دو آبشار سانتریفیوژی IR-۴ و IR-۶ در سایت غنی‌سازی نطنز انجام شده است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای از تکمیل شدن مقدمات غنی‌سازی اورانیوم در سایت نطنز ایران خبر داده بود.

روز گذشته «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز در پیامی توئیتری اعلام کرده بود: «ساعت ۰۰:۴۰ نیمه‌شب گذشته دانشمندان جوان و خداباور ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد دست یابند. این موفقیت را به مردم شجاع ایران اسلامی تبریک می‌گویم؛ اراده ملت ایران معجزه‌آفرین است و هر توطئه‌ای را خنثی خواهد کرد.»

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، نیز تایید کرد که غنی‌سازی ۶۰ درصدی هم اکنون در تاسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن در جریان است.

همچنین فردا (یکشنبه) کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نشستی با محوریت غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران خواهد داشت.

پیش‌تر «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز به تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم واکنش نشان داده و مدعی شده بود: «ما درباره تصمیم تحریک‌آمیز ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم نگران هستیم و این تصمیم را جدی می‌گیریم. هدف ما بازگشت به توافق هسته‌ای است.»

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، نسبت به اقدامات اخیر ایران در راستای آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم واکنش نشان داد و این امر را اقدامی تحریک‌آمیز دانست.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان