آخرین اخبار

16. تير 1400 - 23:41   |   کد مطلب: 40077
عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق گفت: طبق برنامه ششم توسعه، ۲۵ هزار مگاوات باید تولید برق اضافه شود اما ۱۲ تا ۱۳ هزار مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تقی زاده، عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق در برنامه تیتر امشب در خصوص چالش ها  و راهکارهای صنعت برق گفت: طبق برنامه توسعه ششم توسعه باید ۲۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق افزوده شود.

او ادامه داد: در اجرای برنامه توسعه، حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار مگاوات افزایش تولید داشته ایم.

تقی زاده ادامه داد: ما هر سال افزایش مصرف برق خانگی داریم چراکه جمعیت زیاد و سطح رفاه زیاد می‌شود. همچنین افزایش مصرف مشترکین صنعتی هم داریم.

این مقام مسئول گفت: هر سال شبکه توزیع برق فرسوده‌تر می‌شود و نیاز به تعمیرات دارد و هر سال نیروگاه‌های ما هم پیر‌تر می‌شود و میزان توان تولیدی آن‌ها کاهش می‌یابد. بنابر این  هر سال باید میزان تولید برق را اضافه کنیم. طبق بررسی های انجام شده ظرفیت نیروگاه ها‌ی کشور باید هر سال ۵ درصد اضافه شود.

او افزود:طبق  تکلیف برنامه ششم توسعه ۲۵ هزار مگاوات باید تولید برق اضافه شود اما اعدادی که ما داریم ۱۲ تا ۱۳ هزار مگاوات وارد نیروگاه مدار شده که آن هم از برنامه توسعه چهارم و پنجم بوده است.

عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق گفت: اقتصاد برق سالم نیست .سرمایه گذاران بخش خصوصی انگیزه خود را از دست داده اند و  میزان سرمایه گذاری در حال کاهش است که ما این را چند سال قبل پیش بینی کرده بودیم.

تقی زاده افزود: افزایش و جهش نرخ ارزی که صورت گرفت نیروگاه‌ها را با بحران مواجه کرد. در شرایطی که تغییرات نرخ ارز آرام باشد فرمول ضریب تولید جوابگوی نیاز مصرف خواهد بود و  در غیر این صورت  میزان تولید جوابگوی نیاز نیست.

در احداث نیروگاه برق از برنامه ششم توسعه نیز جلوتر بوده ایم

عظیمی، معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی هم در ادامه برنامه اعلام کرد: در افزایش ظرفیت تولید برق، از برنامه ششم توسعه نیز جلوتر بوده ایم.

او در تعریف ظرفیت جدید تولید برق توضیح داد: منظور از ایجاد ظرفیت جدید تولید برق، احداث نیروگاه است که در این مورد ما به رقم مورد نظر برنامه ششم رسیده ایم.

خاموشی ها به نصف کاهش یافته است

 
در ادامه برنامه مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه با تمهیدات در نظر گرفته شده، وضعیت توزیع برق نسبت به روزهای گذشته پایدارتر شد، گفت: خاموشی ها به نصف کاهش یافته است.
 
او در خصوص خاموشی‌های ۲۴ ساعت گذشته افزود: همکاری بخش صنعت و جابجایی بار در ساعات اوج مصرف با ساعات پایانی شب باعث شد که بخشی از حجم بار مصرف برق کاهش پیدا کند.
 
رجبی مشهدی با اشاره به اینکه باید بخش صنعت تعمیراتی که قرار بود در ماه‌های آینده انجام دهد را به این روز‌ها انتقال دهد گفت:  با اجرای تمهیدات لازم و همکاری مردم، امیدواریم اقدامات تأثیرگذار باشد و از میزان خاموشی‌ها کاسته شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: عمدتاً در بخش اداری صرفه‌جویی که انجام شده است ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات بیشتر نیست و باید برای حل مشکل، راهکاری برای اصلاح ساعت کار اعمال شود که این تاثیرگذارتر خواهد بود.

رجبی مشهدی ادامه داد: تا برطرف شدن مشکل،  مردم مناطق تهرانپارس و قیطریه و دیگر بخش‌های شرق تهران دچار محدودیت‌هایی خواهند بود که امیدواریم به زودی برطرف شود.

او افزود: در روز‌های آینده با تداوم دمای بالای هوا نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی به خصوص در مناطق گرم بیشتر می‌شود. بر این اساس همکاری بیشتر مردم می‌تواند کمک کند تا از این شرایط عبور کنیم.

سخنگوی صنعت برق درباره اجرای خاموشی ها طبق جداول ارائه شده هم گفت: اگر حادثه خاصی پیش نیاید بر اساس همان جداول برنامه ریزی شده خاموشی‌ها اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان